חדשות    

למה אין פיקוח? חברות כרטיסי האשראי נותנות הלוואות בריבית של 12.3%!

שוק האשראי החוץ בנקאי צומח בקצב מואץ בשנים האחרונות, כאשר חברות כרטיסי האשראי מסמנות את התחום הזה כאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלהם. בחודשים האחרונים מורגשת התקררות בתחום, אבל עדיין במבט מלמעלה על השנים האחרונות מורגשת עלייה משמעותית באשראי שמספקות חברות כרטיסי האשראי.  היקף האשראי המעודכן לסוף יוני 2012 עולה על 4 מיליארד שקל, ומבטא גידול של 20% בממוצע שנתי בחמש השנים האחרונות (אם כי בשנה האחרונה, הקצב ירד משמעותית).

חברות כרטיסי האשראי המובילות – ישראכרט של בנק הפועלים; לאומי קארד של לאומי וכאל של דיסקונט והבינלאומי נמצאות במגרש של האשראי החוץ בנקאי . כאל היא הגדולה ביותר בתחום זה עם אשראי המתקרב ל-2 מיליארד שקל, כאשר בדוחות האחרונים דווקא הציגה החברה ירידה בהיקף האשראי לעומת שנה קודמת (ירידה של כ-3% בהיקף האשראי). השחקנית השנייה בגודלה בשוק היא לאומי קארד  ושלישית – ישראכרט.

האשראי החוץ בנקאי הוא דרך נוספת לממן את הפעילות השוטפת – צרכים שוטפים של המשפחה, או אירועים חד פעמיים. אבל צריך לזכור – הדרך הזו יקרה מאוד; פנייה לחברת כרטיסי אשראי לצורך קבלת הלוואה/ מימון היא אופציה יקרה – הריבית הממוצעת באשראי חוץ בנקאי מסתכמת ב-12.3%.