חדשות    

למה חריש לא מתחברת לכביש 6?

עקב היתרי בנייה בעיר צפויים להיות עומסים רבים בעיר, אלא שלמרות דרישת התושבים והסכמת הפוליטיקאים משרד התחבורה מתנגד

. לאחרונה ביקש יו"ר הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש, דוד מגן, משר האוצר משה כחלון, לקדם תוכנית לבניית מחלף שיחבר את העיר חריש לכביש 6 שצמוד לעיר. לאחר שהונפקו 12,500 היתרי בנייה לדירות בחודשיים הקרובים. אבל התוכנית לבניית המחלף תקועה בוועדה הלאומית לתשתיות (ות"ל), כי משרד התחבורה מתנגד. זו לא בעיה חדשה. כדי להתחבר אל חוצה ישראל יש לבצע נסיעה ארוכה. והדרך נמשכת דקות רבות, אך העיר אינה מיושבת ברובה, ותהיה מטרד בזמן שהפרויקטים יאוכלסו באלפי משפחות חדשות.

עד היום לא הוצעו פתרונות שיהיו מקובלים על כולם. אחת התוכניות כתחליף למחלף שמציעה הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש היא לנצל את כביש 611 שאמור לחלוף בגשר מעל לכביש 6. מוצע כי הגשר יכלול רמפות כניסה מכיוון דרום ויציאה לכיוון דרום. לפי הערכות, תקציב הקמת רמפות כניסה ויציאה, יהיה כ-60 מיליון שקל.

"מגן כתב לכחלון כי "העיר חריש ערוכה לאכלס 56,250 תושבים בטווח הנראה לעין. גם תוואי כביש 611 המוסיף לכניסה הדרומית של העיר יאושר בימים הקרובים ע"י ות"ל. הצורך בהקמת מחלף חריש על כביש 6 נעשה דחוף ביותר מכל הבחינות. כזכור, בביקורך עם רה"מ ב- 3 בנובמבר 2015 תמכתם שניכם בהקמת המחלף מתוך ראיית החשיבות שלו, שהפכה בינתיים לקריטית" .

הדרג הפוליטי אומנם תומך בהצעה, אך הדרג המקצועי לא משתף פעולה, ולמרות הדיון בות"ל, הוא מעורר התנגדות בקרב דרגים מקצועיים ולפיה הקישורים המוצעים אינם עומדים בסטנדרטים של כביש מהיר בנוסח כביש 6.

בוועדה המיוחדת של חריש הזהירו כי "כבר היום היציאה מכביש 6 לכביש 65 בשעות אחר הצהריים, עמוסה מאוד, וגורמת לא פעם לפקקים שמתארכים ונכנסים לכביש 6. גם הצמת מכביש 65 לכביש 574 עמוס".

ממינהל התכנון לא נמסרה תגובה

מקטע חדש של כביש 6 לצפון ייפתח בשבוע הבא; מנויים קיימים של כביש 6 חייבים ברישום נפרד

שפיר-פיצרוטי חתמה על הסכם לקבלת הזיכיון במכרז מסוג PPP לפרויקט כביש 16 בכניסה לירושלים