חדשות    

למרות הפסדים, חברת הביטוח ליברה גייסה 4500 מבוטחים בשלושה חודשים

 קצב הגיוס של ליברה, חברת הביטוח הדיגיטלית, נובע מהשקעה רבה מפרסום אך זו גם מובילה להפסדים

שתי חברות ביטוח חדשות ודיגיטליות, שהקימו בכירים לשעבר בענף, קמו השנה — ליברה וווישור. ליברה מתמקדת בביטוחי חובה ומקיף לרכב,  וווישור מתמקדת במכירת ביטוחי רכב, רכוש ודירה לקבוצות כמו עובדי מדינה. על פי דו"חות החברות ל־2018 הדיגיטל מהווה סכנה גדולה בעתיד להגמוניה של חברות הביטוח הגדולות.

מדו"חות ליברה,, עולה כי החברה גבתה פרמיות בהיקף של 14 מיליון שקל ב־2018 (קצב שנתי). רוב הפרמיות (9 מיליון שקל) נגבו בתחום הביטוח המקיף לרכב והיתר בתחום ביטוח החובה לרכב. לפי החברה, 98% מהמבוטחים רכשו את שני הביטוחים. אם עלות הפרמיות החודשית עבור שני הביטוחים עומדת על 270 שקל בממוצע, המשמעות היא שליברה גייסה כ-4500 מבוטחים בשלושת חודשי הפעילות המלאים שלה. למרות המספר הנמוך, זה קצב גיוס גבוה.

כדי להגיע לזה החברה הוציאה 8 מיליון שקל על שיווק. ולכן החברה סיימה את השנה בהפסד כולל (לפני מס) של כמעט 10 מיליון שקל. בשל ההפסד הזה, ויתרה המנכ"לית על הבונוס שלו היא זכאית, בהיקף של מיליון שקל.

למרות היקף הפעילות המצומצם בשתי החברות וההפסד בליברה, מנהלי חברות הביטוח הגדולות מודאגים מהמפץ הדיגיטלי בענף, היכול לשנות את המפה. מקורות יודעי דבר אומרים שמנהלי החברות הגדולות מחכים לנפילת המודל הכלכלי של ליברה, שאין לה גישה להיסטוריה של המבוטחים, ולכן יכולת התמחור שלה פחותה בהרבה. אבל ליברה יכולה להעריך סיכונים על בסיס השאלון שהלקוחות ממלאים טרם קבלת ההצעה. עם גופי ההלוואות נפתרה בעיית התחרות כאורה באמצעות מאגר האשראי. אולי אם גם רשות שוק ההון תקים מאגר נתונים, שאליו כל החברות יחויבו להעביר מידע שגם המתחרות יוכלו לעשות בו שימוש, היתרון התחרותי של החברות הגדולות ייעלם וכך יוכלו החברות הדיגיטליות לצמוח.

.