למרות הריביות הגבוהות: הזהב עומד להיסחר ברמה של 2,100 דולר לאונקיה עד סוף 2023
חדשות    

למרות הריביות הגבוהות: הזהב עומד להיסחר ברמה של 2,100 דולר לאונקיה עד סוף 2023

זהב
מעודכן ל-05/2023

סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר:

 

תקופה של ריביות נמוכות נחשבת בדרך כלל לתקופה טובה להשקעה בזהב. זאת מאחר שאלטרנטיבות ההשקעה מצטמצמות, כך שהזהב מהווה אפשרות מעניינת מאחר שהוא אינו מספק תשואה שוטפת. לעומת זאת, בתקופה של ריביות עולות, הזהב בדרך כלל מאבד מהאטרקטיביות שלו, שכן אלטרנטיבות ההשקעה מתרחבות.

אף על פי כן, ולמרות שאנחנו נמצאים כבר שנה בעיצומו של מהלך העלאות ריבית מסביב לעולם, יש הסבורים כי מחיר הזהב עדיין לא אמר את המילה האחרונה וכי המתכת הצהובה, הנסחרת כיום במחיר שנמוך מ-2,000 דולר לאונקיה, עומדת לחצות את הרף לכיוון 2,100 דולר לאונקיה עד סוף 2023.

זאת למעשה דעתם של כלכלני בנק ההשקעות השווייצי לומברד אודייר.

לדברי סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של לומברד אודייר, גורמים כלכליים מניעים את הביקוש לזהב ברחבי העולם. הבנקים המרכזיים של סינגפור, טורקיה וסין קנו זהב ככלי גידור וגיוון להגנה מפני מיתון, משברים בנקאיים והיחלשות הדולר האמריקאי, מה שמאותת שגורמים כלכליים מניעים את הביקוש לזהב ולא ספקולציות פיננסיות. עם שיעורי ריבית גבוהים יותר והידוק תנאי האשראי מאז תחילת 2022, שיא הריבית והדולר האמריקאי מניעים את מחירי הזהב מעלה. לחצי האינפלציה וההאטה בכלכלות ברחבי העולם העלו את מחירי הזהב לרמות המתאימות לתקופות קודמות של לחץ בשוק. בעוד שכמעט שלושה רבעים מהביקוש הפיזי לזהב בעולם נותרו לתכשיטים, מטבעות או מטילים, הקנייה של הבנקים המרכזיים נמצאת ברמות הגבוהות ביותר מאז 2010, מה שמשקף את הגיוון שלהם הרחק מנכסים הנקובים בדולר ארה"ב.

הסיכון למיתון בשילוב עם שיא בסופו של דבר בריבית הריאלית והיחלשות הדולר האמריקאי אמורים להמשיך לתמוך בביקוש לזהב, והמתכת צפויה להיסחר גבוה יותר בשאר ימות השנה, עם יעד של 2,100 דולר לאונקיה עד סוף 2023. בטווח הקרוב, ככל שהמחירים עולים, בתמיכת שיא הריבית ודולר חלש יותר, בעלות על זהב לגיוון תיקי ההשקעה הופכת הגיונית יותר. בשלב זה במחזור השוק, אנו משתמשים באופציות מכר קצרות ליולי 2023 על זהב עם עצירה בסביבות 1,900 דולר עבור 3% מהסכום הרעיוני של התיקים, כדי לתת לנו את היכולת להגדיל את חשיפות התיק שלנו כאשר מחיר המתכת היקרה נחלש.