שוק ההון    

למרות התרחקות הלקוחות מהחברות הוותיקות, פרטנר מדווחת על רווח ברבעון

איציק בינבנישתי, פרטנר
בזכות התייעלות תפעולית וירידה מהותית בהוצאות המימון  החברה עברה לרווחיות בשורה התחתונה
חברת התקשורת פרטנר דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון לשנת 2018. בזכות התייעלות תפעולית וירידה מהותית בהוצאות המימון  החברה עברה לרווחיות בשורה התחתונה, למרות ירידה של 2% בהכנסות הרבעון.
פרנטר מדווחת בדוחותיה על ירידה של כ-2% בהכנסות הרבעון הרביעי של 2018 שהסתכמו בכ-814 מיליון שקל בהשוואה לכ-834 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי של פרטנר ירד גם הוא בכ-2% והסתכם בכ-120 מיליון שקל לעומת 123 מיליון שקל ברבעון האחרון של שנת 2017.
בשורה התחתונה פרטנר מדווחת על רווח נקי של כ-19 מיליון שקל, עלייה של כ-69 מיליון שקללעומת השורה התחתונה ברבעון אשתקד שהסתכם בהפסד של כ-50 מיליון שקל.
מהגורמים לרווח: ירידה של כ-87% בהוצאות המימון של החברה שהסתכמו בכ-12 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2018 לעומת הוצאות מימון של כ-88 מיליון שקל ברבעון הרביעי של שנת 2017.
לכך עזרו גם הוצאות התפעול אשר הסתכמו בכ-113 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018, ירידה של כ-14% (17 מיליון שקל) לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך פרטנר הציגה רווח תפעולי של כ-14 מיליון שקל (לעומת רווח תפעולי אפסי בתקופה המקבילה) למרות ירידה של כ-3 מיליון שקל ברווח הגולמי.
ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי בשנת 2018 הסתכמו ב-1.8 מיליארד שקל, ירידה של כ-7% בהשוואה לכ-1.9 מיליארד שקל בשנת 2017.
נכון לסוף 2018, בסיס מנויי הסלולר של החברה הסתכם בכ-2.65 מיליון מנויים, הכולל כ-2.36 מיליון מנויי post-paid המהווים כ-89% מבסיס המנויים, וכ-285 אלף מנויי pre-paid המהויים כ-11% מבסיס המנויים.
במהלך 2018 ירד בסיס מנויי הסלולר בכ-16 אלף מנויים. בסיס מנויי ה-pre-paud ירד בכ-69 אלף מנויים, מנגד בסיס מנויי ה-post-paid עלה בכ-53 אלף מנויים.
שיעור הנטישה השנתי של מנויי סלולר ב-2018 הסתכם ב-35%, ירידה של כ-3 נקודות בסיס בהשוואה לכ-38% בשנת 2017 שיעור הנטישה הרבעוני של מנויי הסלולר ברבעון הרביעי של 2018 הסתכם בכ-8.5%, בהשוואה לכ-9.9% ברבעון הרביעי של 2017.
מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי: "פרטנר TV הוא שירות הטלוויזיה הצומח בישראל עם בסיס מנויים של 140 אלף מנויים נכון להיום ו'פרטנר פייבר' תשתית הסיבים האופטיים מגיעה נכון להיום ליותר מ-350 אלף משקי בית ברחבי הארץ, שמהווים קרוב ל-20% ממשקי הבית שמחוברים לאינטרנט בישראל".
נציין כי למרות התרחקות הלקוחות מחברות הסלולר הוותיקות בשל התחרות גוברת, פרטנר וסלקום מנסות למצוא אפיקים אחרים, בין אם בשירותי הטלווזיה או התשתית כאמור, של פרטנר.