הרהורי בורסה    

לקראת הדוחות – כמה תרוויח טבע? ומה מצפים האנליסטים מנייס

עונת הדוחות התחילה בסערה – גוגל (GOOG) הכתה את התחזית ומנייתה זינקה ב-20%. אחריה פרסמה אפל (AAPL ) תוצאות טובות לרבעון השני, אבל תחזית המכירות היתה מאכזבת והמניה איבדה כ-5%. בימים הקרובים יפרסמו כמעט כל ענקיות הטכנולוגיה- יאהו, מיקרוסופט ועוד , וגם הישראליות שנסחרות בוול-סטריט יחלו  לפרסם תוצאות לרבעון השני.

הכתבה שלנו פורסמה ב-YNET

הרבעון השני היה מאוד מאתגר לחברות ציוד התקשורת. רגע לפני הדוחות, פרסמו מס' חברות ישראליות בתחום אזהרת רווח  אלוט (ALLT), אודיוקודס (AUDC) וסיליקום (SILC) ובהתאמה מחיר מנייתן ירד בחדות.  מול החולשה של תחום ציוד התקשורת, מציינים  לטובה בבית ההשקעות אופנהיימר   את המשך הרכישות והמיזוגים בתחומי הטכנולוגיה – "ראינו בחודשים האחרונים  המשך לפעילות המיזוגים והרכישות, עם מכירות חברות התוכנה קליקסופטוור (CKSW) ובורדרפרי (BRDR) וחברת הציוד הרפואי לומניס(LMNS)", מציינים האנליסטים של בית ההשקעות ומוסיפים במסגרת סקירה לקראת תוצאות הרבעון השני – "בנוסף, מספר חברות ישראליות היו פעילות בצד הרכישות – לדוגמא, חברת אופקו הלת (OPK) ביצעה את הרכישה הגדולה בתולדותיה, חברת קומברס  (CNSI)  ביצעה מהלכים מקבילים של מכירת ורכישת פעילויות וחברת אלביט (ESLT) רכשה את חטיבת הסייבר מידי נייס (NICE) ובמקביל, שתי מובילות תעשיית הפארמה הישראלית, טבע (TEVA) ופריגו (PRGO), המשיכו לרכז את עניין המשקיעים בהקשר לחברת מיילן  אשר גם מסרבת להירכש על ידי TEVA  וגם מנסה להשתלט על PRGO".

הראשונה מבין  הגדולות לדווח היתה צ'ק פוינט (CHKP) שנסחרת בשווי של 14 מיליארד דולר.  החברה המובילה בתחום אבטחת המידע לרשת האינטרנט דיווחה על תוצאות טובות יותר מהערכות האנליסטים. הרווח הסתכם ב-162.6 מיליון דולר (99 סנט למניה Non-GAAP) על הכנסות של 395 מיליון דולר. ברבעון השני אשתקד החברה מכרה ב-362.6 מיליון דולר, והרווח למניה הסתכם ב-89 סנט למניה. האנליסטים ציפו לרווח של 95 סנט למניה על הכנסות של 392.6 מיליון דולר.

ענקית בתחום אחר – טבע (TEVA ) המובילה את תעשיית התרופות הגנריות אמורה לפרסם תוצאות ב-30 ביולי. טבע צפויה להערכת האנליסטים של אופנהיימר למכור ברבעון השני ב-4.9 מיליארד דולר ולהרוויח 1.28 דולר למניה. קונסנזוס האנליסטים מעריך שטבע תמכור במעט פחות –   4.89 מיליארד דולר, אך תרוויח יות ר- 1.3 דולר למניה. ברבעון המקביל בשנת 2014, מכרה החברה ב-5.05 מיליארד דולר והרוויחה 1.23 דולר למניה. הירידה במכירות נובעת מהתחרות בקופקסון, וכן מהפרשי מטבע שפוגעים במכירות הדולריות.

המשקיעים בטבע שנסחרת גם בוול-סטריט וגם בבורסה המקומית (מניה דואלית) מצפים   ומתנהלים בהתאם לדוחות, אבל כאמור העניין הממשעותי בטבע בחודשים הקרובים יהיה הניסיון לרכוש את מיילן.

דואלית נוספת – נייס (NICE) תפרסם תוצאות באותו היום  (30 ביולי). נייס שנוהגת לרכוש באופן סדרתי חברות בתחומה, דווקא מכרה לאחרונה את חטיבת הסייבר שלה לאלביט מערכות. נייס צפויה על פי ממוצע תחזיות האנליסטים למכור ב-233.7 מיליון דולר ולהרוויח 66 סנט למניה. באופנהיימר מצפים למעט פחות    – מכירות של 233.7 מיליון דולר ורווח של 64 סנט למניה. ברבעון המקביל בשנה שעברה ההכנסות הסתכמו ב-239 מיליון דולר והרווח ב-57 סנט למניה.

אמדוקס (DOX ) מהמובילות בעולם בפיתוח מערכות בילינג תפרסם תוצאות ב-29 ביולי. על פי ממוצע התחזיות בשוק המכירות יסתכמו ב-907 מיליון דולר והרווח ב-90 סנט למניה. באופנהיימר סבורים שהמכירות יסתכמו ב-905 מיליון דולר והרווח ב-82 סנט למניה. ברבעון המקביל אשתקד מכרה אמדוקס ב-897 מיליון דולר והרוויחה 82 סנט למניה.

בוול-סטריט נסחרות מעל 100 חברות ישראליות וסמי ישראליות. מחזור המסחר בהן עולה, על פי בדיקת מהון להון  על 1 מיליארד דולר ביום, בערך פי 4 מהמחזור הממוצע בכל הבורסה המקומית.