חדשות    

לראשונה: אושרה תוכנית פינוי בינוי בלוד

אתר בנייה
מעודכן ל-11/2019

הוועדה המחוזית מרכז אישרה תוכנית להתחדשות עירונית במתחם הציונות בכניסה לעיר: במקום 124 דירות ישנות יוקמו 724 חדשות הדיירים יעברו ישירות לבניינים החדשים ורק אחר כך ייהרסו הדירות הישנות

התחדשות עירונית ראשונה בעיר לוד: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון, אישרה למתן תוקף תוכנית פינוי בינוי, במתחם הציונות בכניסה לעיר.

התוכנית חלה על קרקע בת 20 דונם, הממוקמת בין כביש 40 לבית המשפט המחוזי בעיר, וכוללת שבעה בניינים ישנים שבהם 124 דירות במצב ירוד, ברחוב גרינבוים 28-16. על פי התוכנית, שערך משרד כנען שנהב אדריכלים, הדירות הישנות ייהרסו ובמקומן יוקמו שישה מגדלים בני 30-23 קומות ו-724 דירות עם חניונים תת קרקעיים. 145 מבין יחידות הדיור יהיו קטנות.

בנוסף לדירות יוקמו 2,600 מ"ר שטחי תעסוקה ו-3,500 מ"ר שטחי מסחר, וכן 2,200 מ"ר מבני ציבור. בין כביש 40 לתוכנית יחצוץ שטח ציבורי פתוח בשטח 14 דונם.

מתכנן מחוז מרכז בוועדה המחוזית, גיא קפלן אמר: "חשיבותה של התוכנית בכך שהיא מהווה התחדשות עירונית ו"שער הכניסה" לעיר לוד. התוכנית כוללת הקמת מבני מגורים מודרניים לצד מסחר ותעסוקה, יחד עם שיפור התשתיות באזור, לרווחת תושבי המתחם ותושבי האזור".

התוכנית קודמה במשותף על ידי עיריית לוד, וחברת פיוצ'ר סנצ'ורי יזמות והשקעות, שבבעלות עו"ד שי צוקרמן והיזם קבלן ליאור אברהם חכם, והופקדה להתנגדויות הציבור בפברואר 2018.

צוקרמן מציין כי זה כמה שנים מקודמת במקום תוכנית מול הדיירים, וכעת שתי סוגיות תכנוניות נפתרו ותרמו לאישור הפרויקט בתמיכת הדיירים והעירייה: "עיריית לוד הסכימה כי הבנייה תחל על שטחים ציבוריים שלה, כאשר הדיירים יעברו ישירות לבניינים החדשים ורק אחר כך ייהרסו הדירות הישנות שלהם", הסביר צוקרמן, "המהלך של בינוי פינוי חוסך תקופת שכירות זמנית ועלויות. בנוסף, הוחלט על הקמת קרן תחזוקה שתממן עבור הדיירים את עלויות התחזוקה במגדלים החדשים במשך 10 שנים".

במהלך החודשים הקרובים צפויה פיוצ'ר סנצ'ורי להתקשר בשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת ביצוע גדולה, על מנת להביא למימוש הפרויקט במשותף.

ראש עיריית לוד יאיר רביבו, מסר: "לקחנו שכונה מוזנחת וחלשה והפכנו אותה למתחם אטרקטיבי למגורים. זהו תיקון עוול בן עשרות שנים שראיתי עוד כילד, וכיום אני מודה על הזכות לסגור את המעגל כמי שמוביל את המהלך.

"כמו בכל תוכנית מתקדמת, גם כאן יש צפיפות עירונית לצד עירוב שימושים והנגשת התחבורה הציבורית לתושבים ולעסקים. זהו צעד נוסף של העירייה והחברה הכלכלית לוד, במסגרת הפיכתה של העיר למרכז מגורים תעסוקה ותחבורה ראשי בלב ישראל".

פינוי-בינוי – איפה ומתי זה כלכלי? על מכפיל פינוי-בינוי

לוד – אושרה תוכנית ל-5,000 דירות