חדשות קרנות נאמנות    

לראשונה מאז יולי: הקרנות המסורתיות רושמות שבוע שלילי עם פדיונות של כ-140 מיליון ₪

מיקי סבטליץ ממיטב דש בסיכום שבועי של תעשיית הקרנות: המשקיעים מסיטים כספים לחו"ל - האפיקים היחידים שרשמו השבוע גיוס חיובי הם קרנות אג"ח חו"ל, מניות חו"ל וקרנות מט"ח

מיטב דש מפרסמת הבוקר סיכום שבועי של תעשיית הקרנות, ממנו עולה כי לראשונה מאז יולי – הקרנות המסורתיות רושמות שבוע שלילי עם פדיונות של כ-140 מיליון ₪. לפי נתוני מיטב – המשקיעים מסיטים כספים לחו"ל: האפיקים היחידים שרשמו השבוע גיוס חיובי הם קרנות אג"ח חו"ל, מניות חו"ל וקרנות מט"ח. עוד עולה מהסקירה, כי הקרנות המחקות ממשיכות בגיוסים, אם כי קצב הגיוסים נחתך ביותר מחצי לעומת השבוע הקודם. זאת, לאחר שגייסו השבוע כ-135 מיליון ₪. הבולטות בגיוסים הן: קרנות מחקות על מדדי מניות בחו"ל (60 מיליון ₪) וקרנות מחקות על מדד אג"ח כללי (40 מיליון ₪).

לפי נתוני מיטב, קבוצת הקרנות המגייסת ביותר – קרנות אג"ח חו"ל רשמו, ב-3 ימים בהם הן נסחרו, גיוסים של כ-370 מיליון ₪- זינוק של כ-70% בקצב הגיוסים היומי הממוצע לעומת השבוע הקודם. הקרנות המנייתיות1 רושמות השבוע גיוסים של כ-70 מיליון ₪. קרנות מניות בחו"ל גייסו ב-3 הימים בהם נסחרו כ-160 מיליון ₪ – כמעט פי 2 מקצב הגיוסים הממוצע בשבוע הקודם. מנגד, נרשמו פדיונות של כ-100 מיליון ₪ בקרנות מניות בישראל וגמישות, זאת למרות העליות במדדי המניות המובילים.

קרנות אג"ח מדינה רושמות השבוע פדיונות של כ-120 מיליון ₪- שבוע שלילי ראשון מאז חודש יולי השנה. הפדיונות באפיק הקונצרני מתגברים- קרנות אג"ח קונצרני רשמו השבוע פדיונות של כ-190 מיליון ₪- עלייה של 50% בקצב הפדיונות ביחס לשבוע הקודם. האפיק השקלי ממשיך לדמם, הקרנות הכספיות השקליות איבדו השבוע כ-690 מיליון ₪ ומנגד, נרשמו גיוסים של כ-50 מיליון ₪ לקרנות כספיות הצמודות למט"ח. עלייה של כ-40% בקצב הפדיונות נרשמה בקרנות השקליות שמסתכמים לכ-240 מיליון ₪ בסיכום שבועי.

קרנות אג"ח כללי רשמו השבוע פדיון של כ-40 מיליון ₪, זאת לעומת גיוסים של כ-430 מיליון ₪ בשבוע הקודם. תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-27.11.14 כ-271.5 מיליארד שקל, הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-218.7 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-52.8 מיליארד ₪.