חדשות    

"לתת כתף" בתל אביב- עיריית תל אביב-יפו והמרכז הרפואי איכילוב יקימו מוקד חיסונים בכיכר רבין

עיריית תל אביב-יפו והמרכז הרפואי איכילוב יפתחו מרכז חיסונים ענק בכיכר רבין. המרכז יכלול אוהל חיסונים עם 20 עמדות חיסון שיתופעלו על ידי הצוות הסיעודי של בית החולים. בתחילה ייפתח המרכז לתושבי העיר תל אביב-יפו בגילאי 60 ומעלה ובהמשך לכלל אזרחי ישראל.

העבודות להקמת מרכז החיסונים החלו והוא צפוי להיפתח ביום שני הבא, 4 בינואר 2021 ולפעול למשך מספר חודשים. עם פתיחתו יפעל בימים א׳-ה׳ בשעות 22:00-08:00 וביום שישי בשעות 15:00-08:00. המרכז צפוי לחסן בשלב הראשון כ-5,000 אנשים ביום ובהמשך יעלה היקף המתחסנים. החיסונים יינתנו לפי ההנחיות שנקבעו על ידי משרד הבריאות. תישקל בהמשך פתיחת המתחם גם בשבת.

נזכיר כי בכיכר רבין מפעילה העירייה מזה מספר חודשים מרכז בדיקות קורונה בשיתוף פיקוד העורף הנותן מענה למעל 1500 נבדקים ביום. מרכז זה צפוי להמשיך לפעול במקביל למרכז החיסונים.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב- יפו: ״מאז פרוץ משבר הקורונה העירייה מגוייסת להגנה על בריאות התושבים ועל קיום שגרת חיים לצד הקורונה. הקמנו משל״ט קורונה עירוני, מרכז חקר אפידמיולוגי עם מעל 100 חוקרים, מרכזי בדיקות נודדים בשכונות וכעת גם מרכז חיסונים ענק בשיתוף איכילוב. נמשיך לעמוד בחזית המאבק לטובת תושבי העיר וכלל אזרחי המדינה״

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב ת״א: "עם הכניסה לסגר שלישי, ברור לכולנו שהיעד המרכזי שלנו כעת הוא להתעסק רק בחיסונים המוניים לקורונה ולחסן כמה שיותר אזרחים. בית החולים איכילוב מזה שבוע נרתם למבצע הענק ומוכיח יכולות אדירות וכעת בזכות הרתמות של ראש העיר רון חולדאי שמיד התגייס למען המטרה, אנו נחל לחסן ללא הפסקה במאסות של אלפי מתחסנים ביום במתחם הענק שאנו מקימים עם העירייה והכול עבור מטרה אחת – למגר סופסוף את הקורונה״.

מערכת זימון התורים למתחם החדש נמצאת בהקמה ותפורסם בהמשך.