תוכן ממומן    

מבצעי מכירות על ביטוח רכב – האם הם משתלמים?

מאז פרוץ משבר הקורונה, חברות ביטוח רכב רבות יצאו במבצעי מכירות והנחות משמעותיים. אילו מבצעים על ביטוחי רכב מציעות החברות השונות והאם הם משתלמים?

משבר הקורונה שינה באופן דרמטי את אורחות החיים של הציבור בישראל ובעולם. בין התחומים שהושפעו חזק ממשבר הקורונה וההגבלות ותקופות הסגר שנקבעו בעקבותיו, הוא תחום הרכב.

הקילומטראז' ושעות הכביש של רבים מנהגי ישראל הצטמצמו משמעותית, עובדה המשפיעה באופן ישיר על הסבירות לתאונות דרכים ויצרו מצב חריג שבו עלות הסיכון של חברות ביטוח הרכב ירדה באופן משמעותי.

וכעת, חלק מאותן חברות יוצאות במבצעים מעניינים על ביטוח רכב, המאפשרים להוזיל את מחירי ביטוח הרכב של לקוחות רבים. גודלו של שוק ביטוחי הרכב הוא עצום – בישראל ישנם כיום כ-2.9 מיליון רכבים המבוטחים בביטוח מקיף וצד ג', והיקף הפרמיות עמד בשנת 2019 על כ-8.5 מיליארד ש"ח, כך שהמשמעות של הוזלת מחירי הביטוח לציבור יכולה להיות גדולה מאוד.

אנחנו נסקור כאן כמה מהמבצעים האטרקטיביים ביותר כיום על ביטוח רכב, בהתאם לפרסומי החברות השונות. שימו לב שתוקפם של כל המבצעים המפורטים כאן מוגבל:

  1. הפניקס: חודשיים מתנה בביטוח המקיף

הפניקס מציעה ללקוחות הרוכשים ביטוח חובה ומקיף, חודשיים מתנה על הביטוח המקיף לרכב, כולל חלק מכתבי השירות שנמכרים במסגרת הפוליסה (מלבד הכיסויים לפנסים ומראות, ביטול השתתפות עצמית, רכב חלופי משפחתי\מנהלים, שמשות מקוריות וכיסוי לנהג זמני).

מדובר בהנחה אפקטיבית של כ-16% על הביטוח המקיף, וזכאים לה רק מבוטחים ורכבים המתאימים לתכנית "הפניקס זהיר".

  1. AIG: 3 חודשים מתנה למצטרפים חדשים+15% הנחה למצטרפים אונליין

גם AIG משווקת את ההנחה שלה בהטבה של חודשים חינם, ומציעה 3 חודשים מתנה למצטרפים חדשים הרוכשים בחברה ביטוח מקיף וחובה, והנחה נוספת של 15% למצטרפים באמצעות אתר האינטרנט של החברה.

המבצע של AIG תקף לנהגים שאינם מבוטחים ב-AIG (מצטרפים חדשים), ללא תביעות ב-3 שנים האחרונות, בני 21 ומעלה, המשתמשים ברכב למטרות פרטיות. שווי ההטבה – כ-25% הנחה (ולמצטרפים אונליין – הנחה של 15% נוספים).

  1. ביטוח ישיר: עד 40% הנחה על הביטוח המקיף

המבצע של ביטוח ישיר כולל הנחה של עד 40% על הביטוח המקיף לרכב, כאשר גובה ההנחה נקבע על פי לשיקול דעת החברה, ובהתאם לנתוני הלקוח והרכב.

המבצע של ביטוח ישיר הינו ללקוחות ללא תביעות ב-3 השנים האחרונות, הרוכשים פוליסת ביטוח מקיף מלאה (לא מודולרית) שנתית, והוא אינו כולל הנחה על ביטוח החובה או על כתבי השירות שהוספו לביטוח.

בנוסף, המבצע של ביטוח ישיר לא חל על רכבים בשווי של 250,000 ₪ ומעלה.

  1. מנורה מבטחים: חודש חינם + עד 40% הנחה בביטוח המקיף לרכב

מנורה היא אחד השחקנים הגדולים בישראל בתחום ביטוחי הרכב, למרות השקעה נמוכה יותר שלה בשיווק ובפרסום ביחס למתחרות.

מנורה מציעה חודש חינם בביטוח המקיף ללקוחות הרוכשים ביטוח רכב לשנה שלמה, ובנוסף עד 40% הנחה הניתנת בהתאם לשיקולי החברה.

  1. כלל ביטוח: עד 50% הנחה בביטוח חובה ומקיף

המבצע של כלל ביטוח כולל עד 50% הנחה בביטוח המקיף והחובה לרכב, למצטרפים חדשים שיש להם ותק נהיגה של שנתיים לפחות, תביעה אחת לכל היותר בשלוש השנים האחרונות, ומשתמשים ברכב למטרות פרטיות בלבד.

  1. שירביט: עד 50% הנחה בביטוח המקיף

גם שירביט מציעה עד 50% הנחה על הביטוח המקיף, ללקוחות ללא תביעות ב-3 שנים האחרונות, הרוכשים פוליסת מקיף וחובה בחברה.