חדשות קרנות נאמנות    

מגדל קרנות משערכת את בסר כלפי מטה את אפריל כלפי מעלה

מה קורה שבקרן נאמנות יש נכסים לא סחירים? ובכן, זה כמובן אפשרי  מסיבות שונות ומגוונות – מצב פיננסי קשה שמחייב את הבורסה להפסיק את המסחר בניירות ערך; חוסר סחירות שמוריד את ניירות הערך לרשימות מסווגות  שנתפסות כבעייתיות  – רשימת דלי סחירות, רשימת השימור ומשם אף מגיעים למחיקת מסחר. אלו נייות ערך שאולי שווים, אבל לא סוחרים בהם.

אז איך קרן נאמנות משערכת את הנכסים האלו? ובכן, אחת לתקופה מערייכם את ערך הנכס הלא סחיר ומעדכנים אותו בשווי נכסי הקרן. הנה דוגמה עדכנית – קבוצת קרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון פרסמה שבקרן הנאמנות – מגדל אג"ח מיקוד 30 נעשה שערוך בשתי סדרות של אגרות חוב –  מנהל הקרן שערך מחדש את בסר אג"ח ח' (מס' בורסה: 1170141) ("אג"ח בסר") ואת אפריל נדל"ן אג"ח א' (מס' בורסה: 1127265) ("אג"ח אפריל נדל"ן"). המנהל  החליט לעדכן את השווי כך – הערך לאג"ח בסר: 53 אג' (המחיר האחרון לגביו הגיש מנהל הקרן דוח בדבר אג"ח בסר: 74.37 אג'). שיעור ההפחתה משווי אג"ח בסר: כ-28.7% (ירידה של 28.7% מהערך/ שווי הקודם).

שיעור ההשפעה מהשווי הנקי של נכסי הקרן כתוצאה מהפחתת השווי של אג"ח בסר-  כ-0.27% (ירידה של 0.27%).. משמע – הירידה בבסר אג"ח השפיעה על הקרן כולה בכ-0.3%.

מנגד, עשה מנהל הקרן שערוך כלפי מעלה באפריל אג"ח – באג"ח אפריל נדל"ן קבע מנהל הקרן מנגנון לחישוב מחירו שבהתאם לו היה ביום 8.5.13 מחירו: 82 אג' (המחיר האחרון לגביו הגיש מנהל הקרן  דוח בדבר אג"ח אפריל נדל"ן: 79.51 אג'). שיעור העלייה בשווי אג"ח אפריל נדל"ן: כ- 3.13%. שיעור ההשפעה מהשווי הנקי של נכסי הקרן כתוצאה מהעלאת השווי של אג"ח אפריל נדלן: כ- 0.02%.

שיעור השינוי  הכולל מהשווי הנקי של נכסי הקרן כתוצאה מהשינויים בשווי של האג"חים האמורים: כ- (0.25%-).

למדריך קרנות נאמנות