חדשות    

מדד אמון הצרכנים באפריל עומד על (16%-) ומצביע על מגמת שיפור בציפיות הצרכנים

הלמ"ס מדווחת כי מדד אמון הצרכנים בחודש אפריל עומד על 16%-, והוא מצביע על מגמת שיפור בציפיות הצרכנים מאז חודש דצמבר, שבו עמד על 28%- .

הלמ"ס מדווחת כי מדד אמון הצרכנים בחודש אפריל עומד על 16%-, והוא מצביע על מגמת שיפור בציפיות הצרכנים מאז חודש דצמבר, שבו עמד על 28%- . ערך זה, בדומה לחודש שקדם לו, הוא מבין הערכים הגבוהים שנמדדו מאז תחילת הסקר במרס 2011. נזכיר, כי "סקר אמון צרכנים" מהווה חלק מסדרת פעולות המתבצעות במסגרת הצטרפותה של ישראל לארגון ה-OECD.

במדינות הסקנדינביות: דנמרק, שוודיה ופינלנד קיימת אופטימיות, וערך המדד חיובי. בחודשים האחרונים, המדד חיובי גם במדינות נוספות: באירלנד, בממלכה המאוחדת, בהולנד, בספרד, בגרמניה ובצ'כיה. בדנמרק ובאירלנד, ערך המדד גבוה במיוחד ועומד על 21%.

מדד אמון הצרכנים עמד במארס על 17%- והצביע על שיפור

ערך מדד אמון הצרכנים היחסי שעמד באפריל על 108% (בדומה למרס 106%), הוא הערך הגבוה ביותר שנמדד מאז מרס 2012, והוא מצביע על מגמת שיפור בציפיות הצרכנים.

מדד אמון הצרכנים עלה מ-28%- בחודש דצמבר 2014, ל-16%- בחודש אפריל 2015, זאת לאחר שבמחצית השנייה של 2014 הייתה יציבות בערך המדד. יש לציין, שערך המדד באפריל 2015, 16%-, הוא מבין הערכים הגבוהים שנמדדו מאז תחילת הסקר במרס 2011.

אמון הצרכנים באפריל 2015, לפי קבוצות אוכלוסייה, מצב תעסוקה ורמת השכלה:

בקרב האוכלוסייה היהודית  עמד ערך המדד על 15%-. בקרב האוכלוסייה הערבית ערך המדד עמד על 24%- . בקרב אנשים שאינם מועסקים עמד ערך המדד על 24%- והצביע על פסימיות רבה יותר מזו שבקרב המועסקים, שאצלם עמד ערך המדד על 12%- .

ערך המדד בקרב חסרי תעודת בגרות עמד על 20%-, בקרב בעלי תעודת בגרות או תעודה על תיכונית, עמד ערך המדד על 16%-, ובקרב בעלי תעודה אקדמית עמד ערך המדד על 13%-.

השוואה בין-לאומית של מדד אמון הצרכנים:

השוואה בין-לאומית של מדד אמון הצרכנים מלמדת על כך שבמדינות הסקנדינביות: דנמרק, שוודיה ופינלנד נצפתה אופטימיות וערך המדד חיובי. בחודשים האחרונים, מתקבל מדד חיובי גם במדינות נוספות: באירלנד, בממלכה המאוחדת, בהולנד, בגרמניה בספרד ובצ'כיה. בדנמרק ובאירלנד, נצפתה רמה גבוהה יחסית של אופטימיות וערך המדד בהן עמד על 21%. נראה, כי המגמה הכללית, בכל מדינות ה-OECD הנבחרות המוצגות בתרשים, היא של הלך רוח אופטימי יותר לעומת אפריל 2014, כנראה בעקבות התאוששות מהמשברים הכלכליים שפקדו את המדינות הללו. גם ברוב המדינות שבהן התקבל מדד אמון צרכנים שלילי, בהשוואה לאפריל 2014 נראה שיפור ניכר בהערכות הציבור.

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים עלה ב-1.8 נקודות באפריל 2015

בספרד, ניכר שיפור משמעותי בין שתי התקופות, מערך של 8%- באפריל 2014, עלה המדד לערך חיובי של 4% באפריל 2015. בסלובניה באפריל 2015 עמד ערך המדד על 11%-, לעומת 29%- באפריל אשתקד. בישראל, אף כי חל שיפור ניכר בערך המדד בחודשים האחרונים, הוא עדיין נמוך ביחס לרוב מדינות ה-OECD.

גם ביוון, שנמצאת תקופה ממושכת במשבר כלכלי עמוק, חל שיפור בציפיות הצרכנים במהלך השנה האחרונה, וערך המדד באפריל 2015 עמד על 41%-, לעומת 53%- באפריל אשתקד.

מדד אמון הצרכנים היחסי:

מדד אמון הצרכנים היחסי, נגזר ממדד אמון הצרכנים. המדד מחושב יחסית לתקופת הבסיס – מרס 2011 עד פברואר 2012. נתוני המדד היחסי משלימים את התמונה שמציג מדד אמון הצרכנים כמאזן משוקלל של ארבע השאלות המרכיבות אותו, ומסייעים לקריאה נוחה של השתנות המדד מחודש לחודש.

בחודש אפריל 2015 עמד מדד אמון הצרכנים היחסי על 108%, בדומה לחודש מרס (106%). זהו הערך הגבוה ביותר שנמדד מאז מרס 2012 והוא מצביע על מגמת שיפור בציפיות הצרכנים. מגמת השיפור במדד נצפית הן לעומת חודש ינואר 2015, שבו עמד המדד על 85%, והן לעומת אפריל אשתקד שבו עמד על 4.90%.