חדשות    

מדד תשומות בנייה במסחר ומשרדים – עלה ב-0.5%

מדד מחירי תשומות בבנייה למסחר ומשרדים עלה בחודש אפריל 2012  ב-0.5% ל-101.1 נקודות אחוז והגיע ל-101.1 נקודות לעומת 100.6 בחודש הקודם ( בסיס המדד, בינואר 2012 = 100 נקודות).

מתחילת השנה עלה מדד תשומות הבנייה למסחר ומשרדים ב-1.1%, בעוד שמדד תשומות הבנייה למגורים עלה ב-1.8%, ומדד המחירים לצרכן עלה ב-1.3%.

מדד תשומות הבנייה למסחר ומשרדים הוא מדד חדש (מתחילת השנה). הוא נוצר על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) על רקע הצורך של קבלנים וקבלני ביצוע להעריך ולהצמיד את התשלומים של הלקוחות. הישענות על מדד תשומות הבנייה למגורים לא בהכרח נכונה כאשר בונים משרד או מבנה מסחרי (סוגי העלויות שונים משמעותית), ולכן הוחלט בלמ"ס על השקת המדד הזה. מדד התשומות בבנייה למסחר ומשרדים מבטא את השינויים שחלים במהלך חודש בהוצאה הדרושה לקניית "סל" קבוע של חומרים. בסל הזה מתבטאים מוצרים ושירותים המשמשים לבניית מבני מסחר ומשרדים. המדד מייצג את הרכב הוצאות הבנייה של קבלנים וקבלני משנה, והוא אמור לשמש כאמור את הקבלנים וקבלני הביצוע לצרכי הצמדה בחוזים ולצורכי תמחור ותחשיבים בנוגע לפרויקטי הביצוע.

 בחודש אפריל הושפע מדד מחירי התשומה בבניה למסחר ומשרדים מעלייה בשיעור של 5.7% בפרק רכיבים טרומיים, עלייה של 1.7%  בפרק בנייה, 1% ז בפרק רכיבים מתועשים, 0.8% בפרק ריצוף וחיפוי,  0.7% בכל אחד מהפרקים –  תברואה וטיח ו-0.6% בפרק אבן. בשאר פרקי הבנייה נרשמו תנודות מחירים עד חצי אחוז.

כמו כן, באפריל 2012, עלה שכר העבודה בבנייה וריצוף וחיפוי ב-2.6%; שכר העבודה    של עובדי רכיבים מתועשים עלה ב-1.6%; שכר העבודה  בחשמל עלה ה-1.6%, ובתברואה עלה ב-1.4%.