חדשות    

מהפכה בסלולר: רשת דור 5 החלה לפעול בישראל

מעודכן ל-09/2020

רשת דור 5 הופעלה הבוקר עבור לקוחות פרטנר, HOT מובייל ופלאפון, לאחר השלמת כל הפעולות הנדרשות הרשת החדשה תאפשר מהירות גלישה של עד 1,500 מגה ביט לשנייה – לעומת כ-80 מגה ביט בשנייה ברשת הדור הרביעי הנוכחית

הדור החמישי בסלולר בישראל יוצא לדרך: רשת 5G החלה לפעול היום (שלישי) בפריסה רחבה, עבור לקוחות כל החברות מלבד סלקום – שעדיין לא השלימה את תהליך הבקשה לרישיון.

שר התקשורת יועז הנדל חילק הבוקר רישיונות לחברות פרטנר, HOT מובייל ופלאפון שזכו במכרז התדרים ועמדו בתנאי קבלת הרישיון. סלקום שהגישה את הבקשה עם אקספון וגולן טלקום תקבל רישיון רק ברבעון הבא. הרשת כבר הייתה זמינה עוד קודם לכן, אך כעת החברות מאפשרות שימוש לכל מנוי, שמחזיק במכשירים תומכים ב-5G. הנדל כבר הודיע כי יאריך את עבודתה של ועדת התדרים להמשך הקצאת תדרים וכן הבהיר את חשיבות ההוצאה המהירה של הרישיונות, כדי שהחברות יוכלו לקדם ולהפעיל את שירותי הדור החמישי בהקדם.

החברות פרטנר ופלאפון הודיעו כי פתחו את הרשת לשימוש. לחברות 250 אתרים עד כה, כשהן פורסות בקצב של עשרות אנטנות בשבוע. כלומר, מספר האזורים מוגבל כעת למספר קטן של מנויים שמחזיקים במכשירים כמו שיאומי מי 10 ומכשירי פרימיום של סמסונג. על כל פנים, מדובר במהפכה של ממש במהירות ובתעבורת הרשת. במשרד התקשורת גם הודיעו שיתמכו בסטארטאפים שיציעו פתרונות על גבי דור 5.

טקס הענקת הרישיונות נערך בזום בהשתתפות שר התקשורת יועז הנדל, מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין, חברי ועדת המכרז ומנכ"לי החברות הזוכות.

המשרד חילק מענקים בסך עשרות ומאות מיליוני שקלים לעידוד הפריסה. יחד עם זאת החברות לא מפרסמות את מפת פריסת האנטנות. מנכ"ל פלאפון רן גוראון הודיע שישקול לפרסם את מיקומי האנטנות. החברה פרסמה את רשימת 150 היישובים בהם קיים לפחות אתר סלולרי אחד תומך דור 5 ובהם: תל אביב, נצרת, רחובות, כפר סבא, אילת, ערערה, באר שבע, עפולה, חיפה והקריות, הרצליה, ירושלים וחדרה.

החברות המורשות כבר החלו להציע תוכניות לדור החמישי ולמכור מכשירים תומכים. פלאפון הודיעה כי היא מוכרת מכשירי וואווי ראוטר 5G ושיאומי מי 10 ופוקו F2 פרו במחירים שנעים בין 1,900 שקל ל-3,000 שקל, כולל שליחות עד הבית בחינם.

פלאפון כבר הציגה חבילות 5G הכוללות נפח גלישה של עד 500 גיגה, שכרגע רלוונטיות רק למחזיקי מכשירים מותאמים. החבילה היקרה ביותר נמכרת ב-69.90 שקל לחודש וכוללת 200 גיגה נפח גלישה וחבילת סדרות של שירות הטלוויזיה של yes סטינג TV. מדובר בחבילות יקרות יחסית למחירים בשוק הסלולר.

HOT מובייל הודיעה כי תמכור חבילות המותאמות לדור החמישי וגם הן במחירים גבוהים יחסית למחירים בשוק. תוכנית הכוללת 500 גיגה גלישה, 5,000 הודעות ודקות שיחה ו-350 דקות שיחה ליעדים נבחרים בחו"ל תעלה 59.90 שקל לחודש למשך חמש שנים.

החברה גם מציעה ללקוחות באזורי הכיסוי של הרשת הדור החמישי, הצטרפות לשירות אינטרנט קווי של עד 500 מגה ב-129 שקל לחודש לתשעה חודשים.

מחברת סלקום נמסר: "לחברה מערכת מרכזית ומספר תחנות שמשמשות לפיילוט, ובתקופה הקרובה נפרוס בקצב מוגבר כדי להשיק את המערכת ברבעון הקרוב".

מנכ"ל פלאפון, רן גוראון, מסר: "לחברת פלאפון, חלוצת הסלולר בישראל, פרישה נרחבת של רשת דור 5 בכ-150 ערים וישובים ברחבי הארץ. לקוחות החברה יכולים כבר היום לרכוש מכשירים תומכי הטכנולוגיה, להצטרף לחבילות ייעודיות וליהנות מחוויית הגלישה והצפייה הטובה והמתקדמת ביותר בעולם״.

סמארטפון דור 5 – האם משתלם לקנות?