עסקים קטנים    

מה בעל עסק צריך לעשות לפני סיום שנת המס

צילום: ויקיפדיה. רוברט לאוטון https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%A4%D7%A8_(%D7%9E%D7%A7%D7%A6%D7%95%D7%A2)#/media/File:Boy_meets_barber.JPG

השינויים בעולם העסקים משתנים כל כך מהר, שבעלי עסקים קטנים מתקשים לעמוד בתוכניות שלהם. לך תדע איזו טכנולוגיה תיכנס, מי יהיה המתחרה הבא ומה ייהו העלויות בעולם כל כך משתנה. בסוף שנת המס המעסיק צריך גם ללהטט בין הרבה דברים.

לקראת סוף שנת המס בעל עסק צריך להתמודד למשל עם ספירת המלאי. בסוף השנה גם גופים שיש להם תקציב מוגדר רוצים לבזבז את תקציבם לקראת סוף שנה ולכן יש הרבה רכישות והרבה פעילות עסקית. עם זאת, אם נגמר התקציב צריכים לקחת אשראי.

יש גם עניין תכנון מס. מבחינת מס ההכנסה אי אפשר ללוות כסף מהחברה ולהישאר ביתרת חובה יותר מדי זמן. במקרה כזה בעל עסק יכול לשלם את המס ולהכריז על המשיכה כדיבידנד או להחזיר את הסכום.

גם את ההתחייבויות לספקים ונותני השירותים כדאי להשלים לפני סיום שנת המס – כדי שייוכרו כהוצאה בשנת המס הנוכחית. מבחינת ספירת המלאי – לפעמים עדיף לקיים אירוע מכירות מיוחד כדי להיפטר ממנו.

לקוחות שלא שילמו? הגיע הזמן להאיץ תהליכים. גם למי שמשלם לספקים שוטף פלוס כדאי לחרוג ממנהגו ולשלם לפני סיום שנת המס.

ואיך מתמודדים עם השינויים הצפוים בשנה הבאה שכלל לא צפויים? מכינים תוכנית  שבה כוללים מה הסוגיות לדעתנו שנתמודד איתן, איך נשווק את העסק, מה יהיו המוצרים, האם יש כוונה להתרחב או לגייס עובדים חדשים? הניסוח הכללי מאפשר לבעל העסק מצד אחד להיות גמיש ומצד שני לחשוב על תוכניות לגדילה ולהתרחבות. סוף השנה  זה גם זמן טוב לשבת עם העובדים, הן כדי לחלוק איתם את היעדים שלכם והן כדי לקבל פידבק מהם.

רשות המסים משיקה שירות חדש המאפשר שידור מקוון, של קובצי השומה העצמית במיסוי מקרקעין

מהו טופס 135 – החזר מס לשכיר שאינו ממלא דוח שנתי