רכב ותחבורה    

מה היתרונות והחסרונות של קטנוע חשמלי

מעודכן ל-02/2019

מה אתם מעדיפים עלויות זולות ופחות זיהום או את רעש המנועים ונסיעות ארוכות?

הקטנוע החשמלי הופך ליותר ויותר נפוץ גם בגלל המחיר וגם בגלל נוחות השימוש היחסית, אבל לצד הנוחות והמחיר יש בעיות ובהן גם בעיות בטיחות וזמן טעינה. מה היתרונות והחסרונות המרכזיים?

יתרונות

יתרון מרכזי של קטנוע חשמלי הוא העלויות, לא רק במכשיר אלא גם בצריכת הדלק  הזולה הרבה יותר מבנזין. גם בביטוח ואגרת הרישוי היא 45 שקל בלבד, וטיפול במוסך  השנתי מגיע ל-250 שקל בלבד.

אם אינכם יכולים לסבול את רעש המנוע, הקטנועים החשמליים שקטים מאוד. בנוסף הקטנוע החשמלי נחשב כלי אקולוגי הפולט פחות מזהמים  וגם ההטענה בסוללה מזהמת פחות מתחנות הדלק. עוד יתרון הוא הניידות שבו אפשר להטעין ביותר מקומות שמספקים חשמל לעומת תחנות דלק המצריכות חיפוש מיוחד של מיקומן. וגם אפשר לנסוע בו במבנה סגור

חסרונות

החיסרון המהותי יותר הוא זמן טעינה ארוך לפני נסיעות ארוכות. נוסף לזאת לא בכל מקום יש שקע זמין ועמדת הטטענה מתאימה.  קטנוע חשמלי גם מוגבל יותר בטווח הנסיעה שלו לזמן הנסיעה ואינו מותאם מאוד לנסיעות ארוכות. סוללה של קטנוע חשמלי עלולה גם להיות לא מוגנת בטמפרטורה נמוכה. גם הרעש יכול להיות יתרון חיובי עבור שונאי הרעש אבל פחות בטיחותי אם אתה לא שומע אותו מתקרב.

מחירי קטנוע חשמלי נעים בין -12,000 עד 20,000 שקלים וביד שנייה אפשר למצוא גם מחירים זולים יותר.

בליץ -דוגמה

בליץ 3000 ו-6000 הינם הקטנועים החשמליים הנמכרים ביותר בישראל, אבל קיים חוסר בהיצע. המדרגה הבאה בהיצע החשמלי בישראל היא  אופנועי זירו, שהם חזקים ואיכותיים אבל גם הרבה יותר יקרים.

הבליץ מוגדר בקטגוריית הנפח 'עד 50 סמ"ק' ולכן נהנה מביטוח חובה זול – סביב 1,800 ש"קל בלי השתתפות עצמית או סביב 1,300 שקל עם השתתפות עצמית, וכן אגרת רישוי שנתית בסך 44 שקלים בלבד. ברמת המוסך, פרט לצמיגים ובלמים ישנו טיפול תקופתי אחת ל-4,000 ק"מ בעלות 250 שקל. מחיר הרכישה הראשוני גבוה יחסית לקטנועי 125 הנפוצים, אבל החיסכון באחזקה שווה כל שקל .

 

אושרה התקנה האוסרת שימוש בקסדת חצי בעת רכיבה על אופנועים, קטנועים וטרקטורונים