מדריכי השקעות    

מה הסקטורים המומלצים בארצות הברית לפי בנק ההשקעות אופנהיימר

pixabay
מעודכן ל-10/2019

בסקירתו השבועית מתייחס האסטרטג הטכני של אופנהיימר לתבנית התנהגות מדד S&P500  לאחר חולשתו האחרונה, ולאפיקי ההשקעה המומלצים. ארי ואלד מעריך כי הירידה של כ-5% במדד המניות האמריקאי נמצאת בטווח המימושים הרגילים ואינה מהווה איום על מגמה שורית ארוכת טווח. יתרה מזאת, בראיה היסטורית מגיע מדד S&P500  לנקודת שפל לקראת אמצע חודש אוקטובר, ובכך גם המצב הנוכחי עשוי להוות הזדמנות השקעה מעניינת.

מבחינת המאקרו, ניתן לראות מספר סממנים שמגלמים את חששות המשקיעים מהמיתון, כגון נתון השפל במדד ה ISM Manufacturing אחוז השינוי השנתי של מדד  S&P500, שנמצא ברמת שפל ארוכת טווח, ויחס פסימי בפוזיציות באופציות CALL ו-PUT. עם זאת, מניות המומנטום מציגות שינוי בהובלה, עם חולשה במניות שהובילו את העליות בתקופה הקודמת, תהליך שעשוי להימשך להערכת ואלד מספר חודשים. בכך, מציג האסטרטג של אופנהיימר את רשימת האפיקים המומלצים ברמה סקטוריאלית, תוך שמירת תיזות העדפת ארה"ב על פני שאר השווקים הגלובאליים, העדפת חברות גדולות על פני חברות קטנות, והעדפת אפיקי צמיחה על פני אפיקי ערך.

מתוך הסקטורים הגדולים בארה"ב, ממליץ ארי ואלד על סקטור הטכנולוגיה וכן על סקטור הפיננסים, שמתחיל לצבור מומנטום חיובי לאחרונה, ולעומתם נזהר מהסקטורים של האנרגיה והבריאות. ברמת תתי-הסקטורים, הוא ממליץ על אפיקי ההשקעה הבאים:

  • מגזר הזיקוק בסקטור האנרגיה (עם המלצה על מניית  VLO)
  • מגזר התעשיה האווירית בסקטור התעשיה (המלצה על קרן סל XAR ומניית LHX)
  • מגזר הבניה בסקטור צריכת המותרות (קרן סל ITB ומניית NVR)
  • מגזר הציוד הרפואי בסקטור הבריאות (המלצה על קרן סל IHI ומניית  EW)
  • מגזר הבורסות בסקטור הפיננסי (המלצה על מניות CBOECMEICENDAQSPGI)
  • מגזר הדאטה סנטר (מניית  EQIX)
  • מגזר השבבים (קרן סל SOXXXSD ומניית  NVDA)
  • מגזר הכבלים והלוויין (מניית  CMCSA)

לעומת זאת, ארי ואלד נזהר ממגזרי שירותי האנרגיה (קרן סל OIH ומניית SLB), הסחורות (קרן סל XLB ומניית  IP), לוגיסטיקה ותובלה אווירית (קרן סל IYT ומניות  CHRW ו-FDX ), אופנה (RL) , פארמה וביוטכנולוגיה (קרנות סל IBB ו IHE  ומניית HCA),  קרנות נאמנות (מניית BEN) ושידורי רדיו (מניית CBS).

לקריאת הדו"ח המלא באנגלית לחץ כאן