רכב ותחבורה    

מה הקנסות על עבירות תנועה

מעודכן ל-07/2019

אנחנו בטוחים שאתם נהגים מעולים והסיבה היחידה שקיבלתם קנס היא השוטר שלא ראה טוב, שעמם לו, או מה שלא יהיה. ובכל זאת, חשוב שתדעו מה הקנס על כל עבירה, לכן ריכזנו לכם את העבירות על פי גובה קנס.

נציין כי נוסף לקנסות בעבירות תנועה צוברים גם נקודות. על פי שיטת הניקוד, נהג שצבר 12 נקודות ייאלץ לעבור קורס הדרכה בסיסית לנהיגה נכונה; נהג שצבר 35-24 נקודות בארבע שנים יעבור הדרכה מתקדמת בנהיגה נכונה; ונהג שצבר 36 נקודות ויותר בארבע שנים – רישיונו ייפסל לשלושה חודשים.

קנסות בעבירות מהירות

הקנסות הגבוהים ביותר הם על מהירות. נהיגה בדרך עירונית הגבוהה ב-31 ועד 40 קמ"ש מהמהירות המותרת בחוק יכולה לעלות לכם בסכום של 1,500 שקלים. נהיגה בכביש בין-עירוני במהירות העולה על 41 ועד 50 קמ"ש מהמהירות המקסימלית המותרת, תגרור גם היא  קנס מרבי בסך של 1,500 שקלים. בשני המקרים הקנס עלול לבוא גם עם פסילה.

חומרת העונשים שיוטלו בגין עבירות מהירות מופרזת תלויה בחומרת העבירה. הענישה משתנה גם על פי מיקום ביצוע העבירה – האם היא בוצעה בכביש עירוני או בכביש בין-עירוני.

עם זאת, במקרה של נהיגה בכביש עירוני במהירות העולה על המהירות המותרת של לא יותר מ-20 קמ"ש מהמותר, יוטל קנס  של 250 שקלים. גובה הקנס גדל ככל שהמהירות עולה על המהירות המותרת. אם מדובר במהירות של 21 ועד 30 קמ"ש מעבר למהירות המותרת, גובה הקנס יהיה 750 שקלים.

כמו כן, כתב אישום בגין נהיגה במהירות מופרזת יוגש כנגד נהג שנסע במהירות הגבוהה ביותר מ-40 קמ"ש מהמהירות שמאפשר החוק. במקרה של עבירת מהירות חמורה, בסמכותו של קצין המשטרה לפסול את הרישיון לחודש ימים בפסילה מנהלית.

נוסף על כך, כאשר מדובר בעבירת מהירות בדרך עירונית של בין 21 ועד 30 קמ"ש מעל המותר, יירשמו לחובתו של הנהג שמונה נקודות. מהירות העולה על 30 קמ"ש מהמותר תגרור רישום של עשר נקודות.

קנסות תנועה שאינם על מהירות

הקנס הגבוה ביותר שתשלמו בעבירות שאינן מהירות הוא על נסיעה ברמזור אדום שמסתכם ב-1000 שקל ובעוד עשר נקודות.  1000 שקל תשלמו גם על דיבור בטלפון  ללא דיבורית בתוספת שמונה נקודות.

על הסעת ילד שלא במושב בטיחות או מושב מגביה תשלמו 750 שקל קנס ועוד שמונה נקודות.  על נהיגה בשוליים תיקנסו ב-750 שקל ובעשר נקודות. 500 שקל + 10 נקודות תשלמו אם נסעתם משמאל לקו הפרדה. תיפרדו מ-500 שקלים ויתווספו לכם 6 נקודות על נסיעה באין כניסה. כך גם על נסיעה נגד התנועה.  אם לא עצרתם להולך רגל במעבר חציה ולא אפשרתם לו לחצות את הכביש בבטחה תשלמו 500 שקל ובעוד שמונה נקודות.

קנסות שעליהם תשלמו 250 שקלים בתוספת שש נקודות הם נסיעה למרות תמרור איסור פרסה או פנייה שמאלה,  אי חבישת קסדה באופנוע וכן נהיגה ללא חגורה. קנסות שעליהם תשלמו 250 שקל בתוספת ארבע נקודות הם   נהיגה על מדרכה ונוסע לא חגור, וכן נסיעה בעצור, עקיפה מימין ואי מתן זכות קדימה בכיכר. קנס של 250 שקל +2 נקודות תקבלו על אי לבישת אפוד זוהר כשצריך. וקנס של 100 שקל בלבד + 2 נקודות תשלמו על נסיעה ללא אורות.

יש עבירות שעליהן תזומנו לדין ויוספו לכם נקודות. עבירות כאלו הן נהג  חדש הנוסע ללא מלוואה או נהג חדש המסיע יותר ממספר הנוסעים המותר ללא מלווה, וכן נהג ברשלנות. על כל אלו תזומנו לדין ויתווספו לכם 8 נקודות.

קנסות על נסיעה ללא טסט לרכב

אם עדיין לא עשיתם טסט לרכב ורישיון הרכב פג תשלמו שקל 250 ועוד 6 נקודות  על רישיון  שפקע לפני פחות מארבעה חודשים. אם הרישיון לא תקף כבר ארבעה חודשים  עד 12 חודשים תשלמו 1000 שקל ויוספו שש נקודות. לאחר 12 חודשים כבר תזומנו לבית המשפט ויוספו לכם שש נקודות.

העבירות שיש בהן משפט ופסילת רישיון

בנוסף למהירות מופרזת מעל המותר פסילה תתרחש במקרים של נהיגה בשכרות., עקיפה מסוכנת בקו הפרדה רצוף, אי מתן זכות קדימה בתמרור עצור או בתמרור משולש הפוך.

הסדר חוב על קנסות – איך עושים את זה?

פתיחת עסקים בשבת – מתי מותר ומה הקנסות

מהו ;המרכז לגביית קנסות; ואיך הוא יכול לעזור לכם?