חדשות    

מזרחי טפחות מיישר קו: ישלם ריבית של 2% על העו"ש ויפחית הריבית על המינוס

מעודכן ל-06/2023

בנק מזרחי טפחות מצטרף ללאומי ולבנק ירושלים וישלם ללקוחותיו ריבית על העו"ש. הבנק למעשה מקדים תרופה למכה ומגיב לפרסומים על כוונותיו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להטיל מיסוי נוסף על רווחי הבנקים ובעקבות הצעת החוק שהוגשה בכנסת לחייב את הבנקים לשלם ריבית על העו"ש. לפני כשבועיים ערך נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון סוג של "שיחת נזיפה" למנכ"לי הבנקים ובה קרא להם לשלם ריבית על חשבונות העו"ש.

מזרחי טפחות הודיע כי הבנק יעניק ריבית של 2% (במונחים שנתיים), ללקוחות שבחשבונם יש יתרת זכות של עד 25 אלף שקל בעו"ש. ההטבה מיועדת לבעלי חשבון פרטי, שסך הנכסים שלהם בחשבון עו"ש + פיקדונות + ני"ע הוא עד 50 אלף שקל. ההטבה תהיה בתוקף לתקופה של שנה. חשבון הלקוחות יזוכה בסכום הריבית, בניכוי המס, אחת לרבעון.

בנוסף הודיע הבנק על הפחתת הריבית על המינוס בשיעור של 2%. הבנק יפחית את הריבית הנגבית על המינוס בחשבונותיהם של כל הלקוחות הפרטיים (במסגרות האשראי הרלוונטיות), על-פי הפירוט הבא:
הפחתה של 1% מתת-מסגרת א'
הפחתה של 1.5% מתת-מסגרת ב'
הפחתה של 2% מתת-מסגרת ג'
ההטבה תהיה בתוקף לתקופה של שנה.

כמו כן הכריז מזרחי טפחות הבנק על זיכוי של 1,200 שקל ללקוחות בעלי משכנתה. לדברי הבנק, על רקע התייקרות ההחזרים החודשים במשכנתאות, כתוצאה מהעלייה בריבית הפריים, יעניק הבנק ללווים העונים על התבחינים המתאימים, ושהלוואתם בוצעה עד חודש מאי 2023, זיכוי בסכום האמור, כנגד החזרי המשכנתה, ישירות לחשבון שממנו משולמת ההלוואה. הזיכוי יינתן בארבע מנות של 300 שקל, אחת לרבעון, החל מאמצע חודש יולי 2023.

הלקוחות הזכאים להטבה הם:
בעלי הלוואה המשולמת באופן תקין, לרכישת דירה יחידה למגורים, הכוללת רכיב פריים. זאת, בנוסף לתבחינים הבאים, כפי שהיו במועד לקיחת ההלוואה: שווי הנכס – עד 2 מיליון שקל; שיעור המימון – 60% ומעלה; יחס ההחזר להכנסה – 30% ומעלה.

לדברי מנכ"ל מזרחי טפחות משה לארי, "חבילת ההטבות שלנו נוגעת לתחומי הפעילות הבנקאיים, עם המכנה המשותף הרחב ביותר: הפלוס והמינוס בחשבון העו"ש, והמשכנתאות. המשמעות היא, שמאות אלפים מלקוחות הבנק ייהנו ממנה. אנחנו בהחלט קשובים למצב יוקר המחיה בישראל, ולקושי שהוא מייצר במשפחות רבות. גם השיח הציבורי והציפייה מהבנקים להקל על הלקוחות בתקופה מורכבת זו, לא נעלמו מעינינו, ולכן החלטנו ליזום מהלך צרכני יוצא דופן, לטובת לקוחותינו. כדי להקל על הלקוחות הרלוונטיים, ההצטרפות להטבות תיעשה באופן אוטומטי, ואין צורך בפנייה לבנק בעניין".

לדבריו, ההטבה של הבנק בתחום הריבית על העו"ש לא מחליפה את הצורך של הלקוחות שיש בחשבונם יתרות כספים, לפעול באופן אקטיבי כדי להשיא את הערך המכסימלי לכספם. "אנו מזמינים את הלקוחות שיש בחשבונם יתרה שאינם זקוקים לה באופן מיידי, להיעזר בסל הפיקדונות-הפירות האטרקטיבי של מזרחי-טפחות, ולבחור משם את הפיקדון שמתאים באופן מיטבי לצורכיהם", אמר לארי.