חדשות    

מחיקת נתוני אשראי (BDI) שלילי: ממה ומאיזה חברות כדאי לכם מאוד להיזהר

FREEPIK

אם יש לך נתוני אשראי ירודים, מה שנקרא בשפה העממית "BDI שלילי", ייתכן שאתה מתקשה בזכות לקבל כרטיס אשראי, לשכור דירה או אפילו לקבל הלוואה אישית. כדי לעזור לך להפוך למועמד טוב יותר עבור הגופים המלווים, חברות תיקון אשראי לעיתים קרובות מבטיחות לשפר את נתוני האשראי שלך – בתמורה לתשלום.

חברות אלה בדרך כלל מציעות לבדוק את דוחות האשראי שלך ולתת מענה לכל הפריטים השליליים שהם מצאו באותו הדו"ח.

מהי חברת תיקון או מחיקת נתוני אשראי שלילי?

חברת תיקון או מחיקת נתוני אשראי הינה ארגון למטרת רווח המציע לשפר את דירוג האשראי בתמורה לתשלום. החברות מבטיחות לעיתים קרובות "להתמודד עם כל הכבדות" בעבודה מול סוכנויות דיווח האשראי. קהל הלקוחות של חברות אלה הוא בדרך כלל אנשים פרטיים שמערכת היחסים בינם לבין הבנקים אינה מזהירה או כאלו שעברו הליכי חדלות פירעון או סבלנו מנחת זרועה של מערכת ההוצאה לפועל.

כיצד לאמת חברת תיקון אשראי?

רצוי לנבור בביקורות על החברה במקורות כמו גוגל ולחפש בפייסבוק את שם החברה ולנסות לדלות מידע חשוב אודותיה – פשוט להיכנס לתיבת החיפוש, להקליד את שם העסק ולחפש פוסטים, אירועים וקבוצות. כמובן, יש לקחת בחשבון שחלק מהחברות הללו משמיטות במכוון את תכונת הביקורות המוצעת על ידי פייסבוק או גוגל, ודי בכך כדי שהדבר ידליק נורה אדומה אצל כל לקוח פוטנציאלי.

להתרחק מחברות שנראות טוב מדי כדי להיות אמיתיות. אם החברה אומרת שהיא יכולה לעשות את כל הדברים הבאים, זה דגל אדום וככל הנראה סימן להונאה:

  • הסרת כל מידע שלילי מהדוחות שלך
  • ליצור זהות אשראי חדשה עבורך כדין
  • החברה מבקשת ממך לשלם לפני שהיא מספקת שירותים
  • להבטיח אשראי משופר

איך חברות לתיקון נתוני אשראי שלילי עובדות?

חברות רבות לתיקון ומחיקת אשראי שלילי מתחילות בבקשה לקבל את דו"ח האשראי שלך מבנק ישראל או מכל אחת משלוש לשכות האשראי – BDI, D&B  וקבוצת "קו מנחה", ניתן לבקש את הדו"ח אחת לשנה ולקבלו בחינם.

החברה תבדוק את דוחות האשראי שלך לגבי ליקויים ושגיאות כגון:

חיובים שלא היו
שעבודי מס
פשיטות רגל שהסתיימו מזמן
עיקולים שהיו בעבר
מכתבי התראה
ועוד…

לאחר מכן, היא תקבע תוכנית למחלוקת על שגיאות ולניהול משא ומתן עם הנושים להסרת פריטים אלה.

החברה עשויה גם להמליץ ​​להגיש בקשה לחשבונות חדשים כדי להוסיף מידע חיובי לדוחות שלך. היה זהיר כאן. אם בעבר נתקלת בבעיות בניהול אשראי, ייתכן שחשבון חדש אינו האפשרות הטובה ביותר. בנוסף זה לא רעיון נהדר לקחת יותר אשראי אם אינך זקוק לו.

כמה עולה תיקון נתוני אשראי שלילי?

הסכום שתשלם ואופן חישובו ישתנה בהתאם לחברה, אך יש כלל, מוסרי בעיקר שעליהם לפעול על פיו. חברות תיקון אשראי אינן יכולות לבקש או לקבל תשלום מראש עד למסירת התוצאות שהובטחו.

תלוי בחברה, ייתכן שתשלם תשלום חד פעמי, או תשלום עבור כל סימן שלילי שהחברה תסיר מכל אחד מהדוחות שלך. טווח המחירים של שירות זה עשוי לנוע בין 3000 ₪ עד 10,000 ₪ ולעתים יותר.
אם יש רק פריט שלילי אחד או שניים, סביר להניח שעדיף לחלוק על השגיאות בדוחות האשראי שלך בעצמך.

דרכים לתקן את דירוג האשראי לבד

להלן מספר צעדים בהן תוכל לנקוט על מנת להביא לתיקון דירוג האשראי בעצמך. ראשית, בדוק אם קיימים שגיאות בדוחות האשראי שלך. זהו גם זמן טוב לבדוק את הדוחות שלך לגבי פעילות חשודה, שעשויה להצביע על גניבת זהות.

אם אתה מוצא כאלה, זו העת להגיש מחלוקת על מידע שגוי בדוח האשראי שלך!

אתה יכול גם לנקוט בצעדים לבניית האשראי שלך לטווח הארוך. הנה כמה דברים שאתה יכול לעבוד עליהם.

  • לעשות כל מאמץ למנוע איחור בתשלומי ההלוואות.
  • לנסות לא להתקרב למסגרת האשראי הקיימת.
  • להימנע מבקשת אשראי חדש שאינכם זקוקים לו.

כמה זמן לוקח תיקון אשראי?

ללשכת האשראי יש בדרך כלל 30 יום לאחר קבלת המחלוקת כדי לחקור ולאמת מידע. בדרך כלל, לשכת האשראי תגיע לגוף שמסר את המידע ותבקש ממנו לחקור. לשכת האשראי נדרשת לשלוח לכם את תוצאות הבדיקה.

ממה להיזהר

"צרכנים צריכים לנקוט משנה זהירות כאשר שוקלים לעבוד עם חברת תיקוני נתוני אשראי שלילי", אומר עו"ד ליאור אבן עזרא שעוסק בתיקון ומחיקת נתוני אשראי שלילי. "יותר ממחצית מהפונים אליי באים בתלונות שתיקון אשראי היה כרוך בהונאה מצד החברות שנוהגות להעסיק צבא משומן של אנשי מכירות עם לשון חלקלקה."

"מה גם, שהחברות הללו מייצגות את הלקוח ופעמים רבות עושות שימוש במסמכים משפטיים ובכך מסיגים את תחום מקצוע עריכת הדין"

גם אם אתה מוצא חברה שאתה מרגיש בנוח איתה, ייתכן שהשירותים לא יתאימו למצבך. בנוסף, סביר להניח שתחסוך כסף אם תערער על מידע שגוי בדוחות האשראי שלך בעצמך.

חוק נתוני אשראי, הופך את הדין הקיים בכל הנוגע לתיקוני אשראי לשקר לגבי שירותיהם ותוצאותיהם, וקובע כמה כללים נוספים. אם אתה חושב שאתה עלול להיות קורבן להונאת תיקון אשראי, או אם נתקלת בבעיות אחרות בחברת תיקון אשראי, תוכל להגיש תלונה לרשות להגנה על הצרכן.

אם חברת תיקון אשראי מסרבת לענות לשאלותיך, מבקשת תשלום מראש או לא מצליחה להעלות את ההבטחות בכתב, זה מסמן לך שמשהו לא בסדר שם.

פרטי התקשרות:

טלפון: 050-7870918

כתובת: סוקולוב 86, חולון

אתר: https://www.insolvencylawyer.co.il