חדשות    

מידע פנים בנתוני המאקרו – יש דבר כזה?

מידע פנים בנתוני המאקרו – יש סיבות טובות שמידע על נתוני התעסוקה בארה"ב דלף דקות לפני הפרסום – מה זה אומר, ומי מרוויח מכך?

מישהו יודע מראש על נתוני מקרו שעומדים להתפרסם – כך מעריכים כמה גופי תקשורת ברחבי העולם על רקע פרסום דוח התעסוקה בארה"ב.  הדוח, שמתפרסם בתאריך קבוע ושעה קבועה מדי חודש על ידי הלשכה לסטטיסטיקה הציג  תוצאות מאכזבות ביחס לתחזית הקודמת –  מספר המשרות שנוספו בחודש אפריל עמד על 160 אלף, לעומת הצפי  ל-202 אלף משרות – נתון מאכזב והמשמעות שלו, בין היתר היא ירידה (אפילו משמעותית) בסיכוי לעליית ריבית בהמשך השנה.  ולכן, מיד עם ההודעה נרשם פיחות בשער המטבע האמריקני ביחס למטבעות האחרים (חולשה של הדולר על רקע חוזקה של המטבעות האחרים וזה מכיוון שהסיכוי להעלאת ריבית יורד)

אלא שהנתונים, כך על פי ההערכות היו ידועים לגורמים בשווקים כמה דקות לפני הפרסום הרשמי. איך ולמה מעריכים כך?  פשוט – הכל נמצא בגרף. על פי הגרף של הדולר לפני פרסום ההודעה, במשך כמה דקות לפני פרסום ההודעה ירד הדולר ביחס למטבעות האחרים. אולי זה הערכה של שחקנים גודלים שהתוצאות יהיו מאכזבות (הערכה שהתבררה כנכונה) או שזה מידע שדלף לשוק – בתקשורת יש המעריכים כי מדובר במידע שדלף, והם מנפנפים בכך שזו לא הפעם הראשונה שכמה דקות לפני הפרסום, המגמה של הדולר היא בהתאם למידע בפרסום. הרשמי.

מעבר לתקשורת שבודקת את השינויים בדולר בצורה נקודתית,  פורסם בשבוע שעבר מחקר של הבנק המרכזי האירופי. על פי המחקר יש התאמה בין ההתנהגות לפני הפרסום הרשמי לבין תוכן ההודעה הרשמית במספר רב ל מקרים, דבר שיצר רווח של עשרות מיליוני דולרים ואפילו מאות מיליוני דולרים, לשחקנים שהשתמשו בהדלפות אלו.