חדשות    

מיטב דש מציעה להייטקסיטים את דמי הניהול הנמוכים בשוק הפרטי: 0.9% מהפרמיה ו-0.09% מהצבירה

התחרות בעולם הפנסיה מגיעה למועדוני הצרכנות: משמעות המהלך היא חיסכון פוטנציאלי של עשרות אחוזים מדמי הניהול של עובדי ההייטק בישראל, ותוספת של עשרות אלפי שקלים לכל חוסך בקופת הפנסיה

התחרות בעולם הפנסיה מגיעה למועדוני הצרכנות: הייטק-זון, מועדון צרכנות מהגדולים בישראל, מודיע היום (ב') כי הגיע לסיכום עם בית ההשקעות מיטב דש על תנאים מיוחדים וחסרי תקדים שיוצעו ל-180,000 חברי המועדון, אשר מאגד בתוכו את חברות ההיי-טק הגדולות בישראל.

המועדון יציע לחבריו הצטרפות דיגיטלית לקרן הפנסיה של מיטב דש באינטרנט עם התנאים המשתלמים ביותר בשוק הפרטי: 0.09% דמי ניהול על הצבירה ו-0.9% בלבד דמי ניהול על הפרמיה.

משמעות המהלך היא חיסכון פוטנציאלי של עשרות אחוזים מדמי הניהול  של עובדי ההייטק בישראל, ותוספת של עשרות אלפי שקלים לכל חוסך בקופת הפנסיה.

בהייטק-זון חברים 180,000 עובדי הייטק כך שעבור מיטב דש, בית ההשקעות השני בגודלו בישראל  המנהל כ-40 מיליארד ₪ בתחום החיסכון ארוך הטווח, מדובר בפוטנציאל פרמיות שנתי של מאות מיליוני שקלים. התנאים המוצעים אטרקטיביים במיוחד בשוק הפנסיה הנוכחי בחברות ההייטק, בו דמי הניהול הממוצעים הינם כ- 4% על הפרמיה וכ-0.25% מהצבירה.

נועם בוסידן ודגן רונן, מנכ"לים משותפים הייטק-זון: "ענף ההייטק נתפס כענף עם משכורות גבוהות ותנאים טובים, אבל בפועל יש מנעד רחב של מקבלי שכר וכמעט בכל המקצועות אופציות התעסוקה בגיל מבוגר הולכות ופוחתות. למרות שרוב האנשים לא חושבים על הפנסיה בגיל 30, קיבלנו פניות רבות מחברים במועדון שביקשו כי ניתן ערך גם בתחום דמי הניהול בפנסיה. החלטנו לצאת למהלך שיעורר את המודעות לנושא ויאפשר לאנשים להגן על הפנסיה שלהם, כדי לשמור על אותה רמת חיים גם בגיל הפרישה."

ירון בר און, מנכ"ל משותף ב"הייטק סוכנות לביטוח" המלווה את המהלך: "בשוק הפנסיה כיום יש אנומליה שפועלת נגד טובת החוסכים. עובדי ההייטק משלמים כיום פי 3 ממה שהם יכולים לשלם בהסדר החדש ומדובר בחיסכון שיכול להגיע עד ל-250,000 ₪ לחוסך ול-20 מיליארד ש"ח בסך הכל. אין לי ספק שהמהלך שלנו יביא גופים נוספים להתנתק מהמודל הישן המתבסס על חוסר שקיפות ודמי ניהול גבוהים באמצעות מנהלי ההסדרים הפנסיוניים, ולעבור להסדרים ישירים ודיגיטליים המאפשרים להיטיב את התנאים עבור החוסכים. בשוק דמי הניהול מסתתר פוטנציאל חסכון עצום של מיליארדי שקלים והגיע הזמן שציבור החוסכים יוכל ליהנות ממנו בהצטרפות ישירה ופשוטה, בלי התניות ברכישת מוצרים נוספים ובלי צורך בהצהרת בריאות. חברי המועדון שיצטרפו, ייהנו מדמי הניהול כל עוד הם עמיתים פעילים בקרן הפנסיה של מיטב דש, גם בשינוי או עזיבת מקום העבודה."

אילן רביב, מנכ"ל בית ההשקעות מיטב דש: "אנו רואים בעובדי ענף ההייטק שותפים טבעיים למהלך הפנסיה הדיגיטלית שלנו. החוסכים ייהנו מהוזלת עלויות ההצטרפות והתפעול דרך פלטפורמה דיגיטלית ויהיו חברים בקרן פנסיה איכותית שנשענת על יכולות המחקר וניהול ההשקעות המוכחות של מיטב דש. אני בטוח שרבים מהעובדים שחברים בהייטק-זון יראו בהזדמנות זו את הדרך להגדיל את סכום החיסכון הפנסיוני שלהם ואנו מברכים אותם על כך".