חדשות קרנות נאמנות    

מיטב דש: "תעשיית הקרנות המסורתיות חוזרת לגייס – מתחילת דצמבר גייסה רבע מיליארד שקל"

בית ההשקעות מפרסם סקירה מתחילת החודש: "אחרי שבשבוע האחרון של נובמבר פדתה תעשיית הקרנות המסורתיות 140 מ' ₪ - היא חזרה לגייס בשבוע הראשון של דצמבר"

מיטב דש מפרסם הבוקר סיכום מתחילת החודש של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות. על פי בית ההשקעות, תעשיית הקרנות המסורתיות חוזרת לגייס: רבע מיליארד ₪. אחרי שבשבוע האחרון של נובמבר פדתה תעשיית הקרנות המסורתיות 140 מ' ₪, היא חזרה לגייס בשבוע הראשון של דצמבר.

בית ההשקעות מדווח על חילופי משמרות: המגייסות הגדולות של השנה – קרנות אג"ח כללי וקרנות אג"ח מדינה, מפנות לאחרונה את מקומן לקרנות מט"ח ואג"ח בינלאומי, גם בזירת המניות – העדפה ברורה לקרנות מנייתיות בחו"ל. הפיחות מותיר את רישומו על תעשיית הקרנות: גיוס של 620 מ' ₪ לקרנות אג"ח חו"ל, ועוד כ-100 מ' ₪ לקרנות הכספיות הדולריות והמט"חיות. הקרנות המחקות ממשיכות בגיוסים, זאת לאחר שגייסו החודש כ-110 מיליון ₪. הבולטות בגיוסים הן: קרנות מחקות על מדדי מניות בחו"ל (80 מיליון ₪) .

מסקירת מיטב דש עולה כי קבוצת הקרנות המגייסת ביותר – קרנות אג"ח חו"ל רשמו, ב-4 ימים בהם נסחרו, גיוסים של כ-620 מיליון ₪- זינוק של כ-30% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם. הקרנות המנייתיות1 רושמות מתחילת החודש גיוסים של כ-170 מיליון ₪. קרנות מניות בחו"ל גייסו כ-240 מיליון ₪- עלייה של כ-10% בקצב הגיוסים הממוצע ביחס לשבוע הקודם. מנגד, נרשמו פדיונות של כ-70 מיליון ₪ בקרנות מניות בישראל וגמישות.

קרנות אג"ח מדינה רשמו מתחילת החודש פדיונות קלים מאוד ₪, זאת לעומת פדיונות של כ-120 מיליון ₪ בשבוע הקודם. הפדיונות באפיק הקונצרני מתגברים- קרנות אג"ח קונצרני רשמו החודש פדיונות של כ-310 מיליון ₪- זינוק של פי 2 בקצב הפדיונות הממוצע ביחס לשבוע הקודם.

האפיק השקלי ממשיך לדמם, הקרנות הכספיות השקליות איבדו החודש כ-550 מיליון ₪ ומנגד, נרשמו גיוסים של כ-80 מיליון ₪ לקרנות כספיות הצמודות למט"ח. עלייה של כ-25% בקצב הפדיונות הסתמנה בקרנות השקליות שמסתכמים לכ-240 מיליון ₪ מתחילת החודש. קרנות אג"ח כללי רשמו השבוע גיוס של כ-10 מיליון ₪, זאת לעומת פדיונות של כ-40 מיליון ₪ בשבוע הקודם.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-04.12.14 כ-271.3 מיליארד שקל, הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-219 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-52.3 מיליארד ₪.