חדשות קרנות נאמנות    

מיטב מעלים דמי ניהול בקרן מיטב דולר קצר

מיטב דש מעלים את דמי הניהול בקרן הנאמנות מיטב (1D) דולר קצר נקוב $ (מספר קרן: 5115795). דמי הניהול היו 0.25% והחל מ-21 בינואר הם יעלו ל-0.46%.

על פי מדיניות ההשקעות של הקרן  לפחות 85% מהשווי הנקי של נכסי הקרן יהיו חשופים לנכסים הבאים –  אגרות חוב ומלוות שדורגו בידי חברה מדרגת בדירוג הגבוה ביותר בסולם הדרגות שקבעה, שיתרת התקופה עד למועד שנקבע לפדיונם אינה עולה על שנתיים;. אגרות חוב ומלוות, שהוצאו בידי מדינת ישראל, שיתרת התקופה עד למועד שנקבע לפדיונם אינה עולה על שנתיים או ששיעור הריבית שהם נושאים נקבע מחדש אחת לשנה לפחות, למעט אגרות חוב ומלוות הניתנים למימוש או להמרה לניירות ערך אחרים. כמו כן, תשקיע הקרן במזומנים ופיקדונות לזמן קצוב.

הקרן היא קרן דולרית, משמע הנכסים האלו צמודים לדולר. על פי מדיניות הקרן, משך החיים הממוצע של הנכסים צמודי הדולר בקרן לא יעלה על שנתיים.  משך החיים הממוצע של נכסי הקרן לא יעלה על שנתיים וחצי.

על פי התשקיף, חשיפת נכסי הקרן למניות לא תעלה בערכה המוחלט על 10% מהשווי הנקי של נכסי הקרן. יצוין כי בכוונת מנהל הקרן לא ליצור חשיפה למניות בקרן, אולם ייתכן ותיווצר בקרן חשיפה כאמור מסיבות שאינן תלויות במנהל הקרן כגון קבלת מניות כתוצאה מהסדרי אג"ח אליהן הקרן חשופה.

 חשיפת נכסי הקרן למט"ח לא תעלה בערכה המוחלט על 120% מהשווי הנקי של נכסי הקרן.. הקרן לא תיצור חשיפה לאג"ח שאינן בדירוג השקעה

הקרן מנהלת כ-36 מיליון שקל, והיא ירדה מתחילת השנה ב-0.5%.