חדשות    

מייסד בורסת ביטקוין מת עם הסיסמה והכסף נגנב

ביטקוין

כך עולה מחקירה של ארנסט אנד יאנג לאחר שהצליחה לפרוץ למערכת

פירמת ראיית החשבון ארנסט אנד יאנג  חקרה ומצאה כי  רוקנו חשבונות פלטפורמת המסחר במטבעות וירטואליים QuadrigaCX, שהמייסד שלה ג'רלד קוטן מת בדצמבר האחרון במפתיע ביחד עם הסיסמה למערכת,.

בחקירה התגלה כי החשבונות, שהכילו מטבעות וירטואליים וכסף פיאט בשווי 143 מיליון דולר אמריקאי התרוקנו כמה חודשים לפני מותו של קוטן.

באמצעות תיעוד שנמצא על רשת הבלוקצ'יין, החוקרים מצאו כי כל מטבעות הביטקוין שהיו ב-5 חשבונות של QuadrigaCX הועברו לארנקים לא מזוהים בתחילת אפריל 2018.

בחברה הודיעו על מותו של קוטן רק באמצע ינואר, וטענו כי הוא מת מסיבוכים של מחלת הקרוהן ב-9 בדצמבר 2018 במהלך ביקור בהודו, שם פתח בית יתומים "כדי לספק בית ומקלט בטוח לילדים נזקקים".

ארנסט אנד יאנג זיהתה שלוש כתובות נוספות של ארנקים לא מקוונים שיתכן שקוודריגה עשתה בהם שימוש והחלה לבצע בדיקה דומה גם להם – אף כי לא נמצאו בהם מטבעות קריפטו.

14 חשבונות משתמש נוספים ששימשו למסחר ואשר נוצרו מחוץ להליך הסדיר, אותרו גם כן. הרו"ח פנה ל-14 בורסות קריפטו בבקשה לקבלת מידע ועד כה נענו לפניות ארבע מתוכן. לא נמסרו שמות הבורסות.

אלמנתו של קוטן, ג'ניפר רוברטסון, הצהירה כי הוא היה בעל "האחריות המלאה לניהול ההון והמטבעות", כך שלאף עובד אחר לא הייתה גישה להון שאוחסן. מומחה שגייסה החברה ניסה לפרוץ למחשב של קוטן אך ללא הצלחה, ולטענת רוברטסון קוטן לא השאיר אחריו מסמכים הקשורים לעסק.