חדשות    

מייס'יס מפרסמת אזהרת רווח

רשת בתי הכלבו הענקית מייס'יס מפרסמת אזהרת רווח, לאחר מכירות חלשות בעונת החגים. לעומת 4.30-4.21 דולר בתחזית קודמת, ותחזית אנליסטים של 4.23 דולר, מורידה מייס'יס את תחזית הרווח המתואם השנתי ל- 4 דולר למניה. לטענת החברה, עונת החגים התחיל טוב, אך המכירות נחלשו בהמשך. לאחר פרסום אזהרת הרווח,  מייסי'ס צוללת ב-18% בטרום מסחר.

בתחזית הקודמת, נצפה שיפור במכירות בטווח של 2.55%-2.33% , אך בתחזית האחרונה, חותכת הרשת את תחזית ההכנסות השנתית בחנויות הזהות לשיפור של 2% בלבד.

בתקופת החגים של 2017, רשמה הרשת עלייה של 1% במכירות החנויות הזהות, לעומת עלייה של  ב- 0.7% במכירות השנה.

לדברי מנכ"ל הקבוצה ג'ף גאנט (Jeff Gennette), ""עונת החגים החלה חזק, במיוחד במהלך בלאק פריידי ובהמשך בשבוע מכירות הסייבר, אך נחלשה באמצע דצמבר ולא חזרה לרמת הציפיות עד לשבוע של חג המולד". לדבריו, מכירות חלשות יותר בקטגוריות ספורט הנשים, בגדי שינה, שעונים וקוסמטיקה, קיזזו את המכירות החזקות יותר בקטגוריות התכשיטים, נעלי נשים, מוצרים לבית ובגדים.

מייסי'ס נסחרת בבורסה של ניו יורק בשווי של 9.8 מיליארד דולר, לאחר שטיפסה ב-20% בשנה האחרונה (אך רשמה ירידה של 3% בשלושת החודשים האחרונים).

רשת הספרים ברנס אנד נובל מול אמזון

ברנס אנד נובל, רשת הספרים ענקית, פרסמה גם היא אזהרת רווח. על פי הפרסום, הרווח הרבעוני של החברה צפוי להיפגע ב-10% , בשל הוצאות פרסום והשקעה בפעילויות קידום.

אזהרת הרווח מפילה את המניה בכ-7%.

לצד אזהרת הרווח, הרשת דיווחה כי המכירות בחנויות הזהות בתקופת החגים עלו ב-4%.אחרי תקופה לא קלה של ירידות מתמשכות במניה, עלתה המניה ב- 12 החודשים האחרונים ב- 36%.

ברנס אנד נובל מנהלת מאבק השרדות מול ענקית המסחר אמזון, ושווי השוק שלה  עומד היום על 544 מיליון דולר, כרבע מרמת השיא שלה, שנרשמה בתחילת 2006.