שוק ההון    

מלונות בראון בדרך לבורסה; תמוזג לתוך השלד הבורסאי הרודיום

רשת המלונות "בראון" נכנסתת לבורסה.  מהרודיום, שהיא בעצם שלד בורסאי, נמסר כי נחתם מזכר עקרונות, לפיו תמוזג לתוך החברה פעילות קבוצת לאופרד, הפועלת בענף מלונאות הבוטיק תחת השם "מלונות בראון", בתחום ייזום, הקמה וניהול מלונות בוטיק באירופה ובישראל.

מהרודיום נמסר כי פעילותה של לאופרד תעבור להרודיום בתמורה להקצאת 75% ממניותיה של הרודיום ועם אופציה להגדיל את האחזקות ל-85% בהתקיים תנאים מסויימים. העיסקה משקפת  שווי של כ-325 מיליון שקל לרשת מלונות בראון שבבעלות ליאון אביגד, ניצן פרי וניר ויצמן. מנהל הרשת הוא ראובן אלקס, לשעבר מנכ"ל רשת מלונות פתאל, שמונה לתפקיד לאחרונה.

מהרודיום נמסר כי לאופרד שוכרת ארבעה עשר נכסים בתל אביב ובירושלים בהם מופעלים כיום שישה מלונות בוטיק והשאר בשלבים שונים של הקמה. כמו כן, מנהלת קבוצת לאופרד בית מלון בתל אביב ובית מלון נוסף בקרואטיה.

עוד נמסר כי קבוצת לאופרד להשיק שלושה בתי מלון נוספים באשקלון ובטבריה והיא מנהלת משא ומתן לשכירת נכסים נוספים באילת, אשדוד, תל אביב ובירושלים, אשר יפעלו כבתי מלון, ואשר צפויים להיפתח במהלך השנים 2018 ו- 2019.

בסופו של דבר אמורה הקבוצה להחזיק בבתי מלון ובהם כאלפיים חדרים עד לאפריל 2019.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה כי בשמונת החודשים הראשונה של 2018 נרשמו כ-17מיליון לינות במלונות התיירות בארץ. 7.5 מיליון היו לינות של תיירים -44% מסך כל הלינותלעומת 43% ב-2017 . תפוסת החדרים במלונות הייתה 68%  לעומת 66% אשתקד.