חדשות    

מלרן פרויקטים רוכשת 40% מחברת אשראי בארצות הברית תמורת כ-18.7 מיליון דולר

מואנד ריאן – צילים: יונתן בלום

מעודכן ל-06/2021

 ביצעה במקביל הנפקה פרטית של איגרות חוב בהיקף של כ-50 מיליון שקל למור בית השקעות, כדי לתמוך בהמשך הרחבת הפעילות של מלרן בישראל

 חברת האשראי החוץ בנקאי מ.ל.ר.ן  פרויקטים ומסחר (מלרן), שבשליטת מואנד ריאן, מרחיבה את פעילותה גם מחוץ לגבולות מדינת ישראל. היום דיווחה החברה כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת 40% מחברת אשראי צרכני הפועלת בשוק בארצות הברית. על פי ההסכם, מלרן תזרים אל החברה האמריקאית סכום של כ-18.7 מיליון דולר, ובכך תביא להגדלת הונה של החברה הנרכשת, מהלך שייתמוך בפיתוח פעילותה העסקית. במסגרת ההסכמות בין הצדדים, קיבלה מלרן גם אופציות להגדלת אחזקותיה בחברה האמריקאית עד ל-100% במהלך 4 השנים הבאות, וזאת על פי מנגנון התאמת שווי שנקבע בין הצדדים. יצוין, כי השלמת העסקה כפופה עדיין לבדיקת נאותות ואישורים, כמקובל.

החברה הנרכשת פועלת בתחום האשראי הצרכני ללקוחות פרטיים בתחום הקמעונאות, והיא בעלת ידע וניסיון בתחום האשראי החוץ בנקאי בארצות הברית ורכישתה עשויה ליצור למלרן יתרונות אסטרטגיים.

במקביל, דיווחה היום מלרן על הנפקה פרטית של איגרות חוב בהיקף של כ-50 מיליון שקל. ההנפקה הפרטית בוצעה למור בית השקעות, בעלת עניין בחברת מלרן, עם אחזקה של כ-8.8% מהון החברה. תמורת ההנפקה צפויה לתמוך בהמשך התרחבות הפעילות העסקית של מלרן בישראל.

 מלרן סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2021 עם הכנסות מימון בסך של כ-15.3 מיליון שקל,

ועם רווח נקי בסך של כ-5.2 מיליון שקל. תיק האשראי של החברה צמח ברבעון הראשון של 2021 לכ-386 מיליון שקל, עלייה של כ-18% בהשוואה לכ-327 מיליון שקל בסוף שנת 2020. ההון העצמי של החברה בסוף הרבעון הראשון של 2021 מסתכם בכ-113.4 מיליון שקל.

מואנד ריאן, מנכ"ל מלרן פרויקטים: "מלרן בוחנת מזה זמן אפשרויות שונות להרחבת פעילותה מעבר לים. לאחרונה איתרנו הזדמנות לרכישה של חברה הפועלת בשוק בארה"ב שאני צופה שתיצור למלרן יתרונות אסטרטגיים. אנו מצויים בשלבים מוקדמים של הבדיקות הנדרשות לצורך השלמת העסקה, שמטרתה לפתח זרוע פעילות בתחום האשראי הצרכני בחו"ל, שתתפתח לצד הפעילות הצומחת שלנו בשוק הישראלי.

לצד זאת, גייסנו כ-50 מיליון שקל בהנפקה פרטית של חוב למור בית השקעות , בעלת עניין בחברה. תמורת ההנפקה תתמוך את ההתרחבות של מלרן בפעילות בישראל, ואנו מודים למור ומנהליו על הבעת האמון בחברה ועל תמיכתם בתהליכי הפיתוח העסקי של מלרן".

בעקבות הזינוק בהנפקות: תתי-ענפים חדשים בבורסה