חדשות    

ממחר- עולים לאוטובוס ומשלמים ביישומון באמצעות הטלפון הנייד

מהפכת התשלום בתחבורה הציבורית יוצאת לדרך. לא בטוחים כמה תיסעו החודש? ממחר(יום שלישי) לא תצטרכו להחליט מראש איזה חוזה נסיעות לקנות! יישומון חדש של משרד התחבורה "התחנה" יאפשר לכם דרך נוספת, גמישה ונוחה לתשלום בתחבורה הציבורית לצד כרטיס הרב קו.

היישומון החדש יאפשר בשלב הראשון לתקף נסיעות באוטובוסים באמצעות הטלפון הנייד. בהמשך, הוא יופעל גם ברכבת ישראל וברכבת הקלה בירושלים. במקביל ליישומון "התחנה", יושקו שלושה יישומונים נוספים, של זכיינים פרטיים, שיאפשרו תשלום בתחבורה הציבורית: מוביט, רב-פס ו-ANY-WAY. יתרונם הגדול של כל היישומונים הוא שאין צורך להצטייד בכרטיס רב קו והתשלום מתבצע בהתאם לשימוש בפועל.

משתמשי התחבורה הציבורית יורידו את היישומון לטלפון הנייד, יסרקו ברקוד(QR) בתחילת כל נסיעה באוטובוס ויסמנו את היעד שלהם. בכל מקטע נסיעה נדרש לתקף את הברקוד מחדש ובסוף החודש היישומון יחייב את הנוסע על פי מספר הנסיעות שבוצעו בפועל.

נסיעה באמצעות היישומון תחושב על פי מרחקי הנסיעה שבוצעו בפועל על פי ״שיטת הטבעות״ המחלקת את המדינה ל-6 טבעות חיוב כאשר המשתמשים נמצאים תמיד במרכז הטבעת והמרחק שאותו הם עוברים בין טבעות החיוב מהווה את הבסיס לחישוב החיוב תמורת הנסיעה. זאת, בשונה משיטת התעריפים הנהוגה כיום המחשבת את תעריפי הנסיעה עירוניים והבינעירוניים על פי טבעות גיאוגרפיות קבועות ומוגדרות מראש, מבלי להתחשב בנקודת המוצא של הנוסע.

יצויין, כי היישומון החדש משמר את ההנחות האישיות הניתנות כיום למשתמשי התחבורה הציבורית כמו למשל: אזרחים ותיקים סטודנטים, תושבי פריפריה, וחיילים.

שרת התחבורה מירי רגב: ״היישומונים החדשים מביאים לידי ביטוי את היתרונות שבחיבור בין טכנולוגיה לתחבורה לטובת הנוסעים. אני שמחה שבזכות התערבותי ועמידה על תעריפים מוזלים לפריפריה ושמירה על פרטיות המשתמשים, האפליקציות יציעו שירות נגיש וחכם לכלל אזרחי ישראל. בחודשים הקרובים עם הטמעת המערכת גם בשירות רכבת ישראל יתאפשר למשתמשים שירות מושלם, שיאפשר לנוסעים וודאות באשר להסדר הנסיעה המומלץ עבורם. זהו עוד צעד בחזון לחבר את ישראל באמצעות תחבורה ציבורית חכמה, ירוקה, נוחה ונגישה״.

ישראכרט משיקה את אפליקציית ANYWAY לתשלומים מתקדמים בתחבורה הציבורית