חדשות    

ממשיכים לתמוך ביצואנים: נפתח מקצה שני במסלולי הסיוע של מנהל סחר חוץ למשווקים לחו"ל

מעודכן ל-09/2021

הגשת הבקשות תתאפשר מ-3.10.21 ועד ה-17.10.21 עדיפות תינתן לחברות בבעלות אוכלוסיות ממגזר המיעוטים, לחברות הממוקמות בעוטף עזה ולחברות מאזור אילת

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מודיע על פתיחת מקצה שני לשנת 2021 של תוכניות כלי סיוע לתעשייה – "כסף חכם" ו-שער ליצוא בין לאומי (של"ב), במסגרתן יקצה מיליוני שקלים, על מנת לסייע לחברות יצואניות הפועלות בשווקי העולם לחדור לשווקים נוספים ולסייע לחברות שאינן יצואניות לבסס דרכן בשווקים הגלובליים. בשתי התכניות תינתן העדפה לחברות בבעלות ישראלים מקרב אוכלוסיית המיעוטים וחברות הממוקמות באזור עוטף עזה והעיר אילת.

במינהל סחר חוץ מציינים כי עד היום נהנו מעל 1,300 חברות מתמיכת מערך כלי הסיוע של מנהל סחר חוץ בסכום כולל של למעלה מ- 400 מיליון שקל.

תוכנית "כסף חכם"- מיועדת לחברות בעלות היקף מכירות של עד 200 מיליון שקל וניסיון קודם ביצוא, המעוניינות לחדור לשווקים נוספים ולהשיג גידול במכירות. הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון של ההוצאות השיווקיות וליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשוק היעד, עד לחצי מיליון שקל, ולשווקים מועדפים (יפן, סין והודו) עד ל-750 אלף שקל, המהווים עד 50% מהתכנית השיווקית.

תוכנית "שער לשיווק בינלאומי" (של"ב) – מיועדת לחברות בעלות היקף יצוא נמוך המעוניינות להרחיב את פעילותן, או לחברות שלא ייצאו בעבר ומעוניינות להתחיל לייצא ולשווק מוצרים או שירותים ולחדור לשווקים הבינלאומיים. הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון הוצאות השיווק וליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשיווק בינ"ל. ניתן לקבל במסגרת התוכנית מענקים עד גובה 300 אלף שקל, המהווים 50% מהתכנית השיווקית.

מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה והתעשייה מגבש ומוביל את מדיניות סחר החוץ של ישראל, במטרה להגביר את כושר התחרות של התעשייה הישראלית, להגדיל ולגוון את היצוא הישראלי ולמשוך השקעות זרות באמצעות מערך של כ-50 נספחויות כלכליות, ייזום וכינון הסכמי סחר, כלי סיוע ממוניים לשיווק בין-לאומי ופיקוח על הייצוא הדו שימושי והאב"כ.

על פי נתוני המינהל, טיפל מערך הנספחויות הכלכליות בשנת 2020 בלמעלה מ- 4,000 פניות יצואנים, ארגן למעלה מ- 650 משלחות עסקיות נכנסות ויוצאות (מרביתן וירטואליות לאור משבר הקורונה) ורשם כ-350 סיפורי הצלחה בערך צבור מאומת בהיקף של כמיליארד דולרים.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, מסרה: "במיוחד בעת הזו, חשוב לנו לחזק את ידיהם של תושבי עוטף עזה. משרד הכלכלה והתעשייה ימשיך להרחיב את ההזדמנויות ויקדם צמצום פערים לצמיחת הכלכלה בישראל"

משרד הכלכלה: נפתחה תוכנית הסיוע ליצואנים ולחברות המשווקות לחו"ל