חדשות    

מנהל חברת עבודות עפר שהורשע בעבירות מס בסך 1.7 מיליון שקל – ירצה עונש מאסר

מעודכן ל-05/2021

טאלב אבו גאנם, מנהל חברת "דקל הארץ בניין ותשתיות בע"מ",  שהורשע בניכוי  חשבוניות פיקטיביות העונש: 8 חודשי מאסר וקנס בסך 14,000 שקל

בית המשפט גזר 8 חודשי מאסר בפועל ו-5 חודשי מאסר על תנאי על טאלב אבו גאנם, מנהל חברת "דקל הארץ בניין ותשתיות בע"מ", בעקבות הרשעתו בעבירות של ניכוי חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-1.7 מיליון שקל.

נוסף על כך הטיל עליו השופט הישאם אבו שחאדה מבית משפט השלום ברמלה, קנס בסך 14,000 שקל, וכמו כן הוטל קנס בסכום זה גם על החברה. התיק נוהל על ידי עו"ד מירי בנהרדיתי ועו"ד בלה פרנק דילר מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים, לאחר חקירה של חקירות מע"מ ירושלים.

מגזר הדין עולה כי בשנת 2013 קיבלה חברת "דקל הארץ" העוסקת בתחום עבודות העפר, ומנהלה אבו גאנם, 3 חשבוניות הנחזות להיות חשבוניות מס בסכום כולל של 1,695,915 שקל, וזאת מבלי שעשו או התחייבו לעשות את העסקאות שלגביהן הוצאו החשבוניות. לאחר קבלת החשבוניות, רשם אותן אבו גאנם בספרי הנהלת החשבונות של החברה וניכה שלא כדין את סכומי המס המגולמים בהן בדיווחיה התקופתיים של החברה למע"מ. סכום המס שנוכה בגין החשבוניות עומד על 246,415 שקל.

 40 חודשי מאסר לבעל חברה לאספקת דלקים מהמרכז בגין עבירות מס ב-9.4 מיליון שקל

חודשי מאסר בפועל נגזרו על בעל עסק שהורשע בביצוע עבירות מס בסכום כולל של כ-2 מיליון שקל