חדשות    

מנורה מוותרת על ביטוח סיעודי – וגם הראל המובילה רוצה

מנורה מבטחים, מנורה קרנות נאמנות

מנורה הודיעה שהיא מפסיקה לשווק תוכניות ביטוח סיעודי. זו כתבה בהודעה "לצערנו הרב, כתוצאה מירידת הריבית במשק והשפעתה על התוצאות העסקיות במוצרי הפרט בענף הסיעוד אנו נאלצים להפסיק לשווק את כלל תוכניות הסיעוד הפרטיות בחברתנו וזאת עד להודעה חדשה".

הכוונה היא שמנורה יוצאת משוק הסיעוד. סביר כי חברות ביטוח נוספות יצטרפו אליה. לאחרונה הכריזו  כל חברות הביטוח בענף על הפסקת שיווק פוליסות סיעוד עם פיצוי לכל החיים, אך אף אחת לא החליטה להפסיק לשווק ביטוח סיעודי בכלל. הסיבה היא שענף הסיעוד הוא עתיר סיכון וחברות הביטוח נדרשות להקצות יותר הון על חשבון הרווחים שלהן. ככל שיש פחות מבטחות בתחום הסיעודי, כך גדל הסיכוי שהביטוח יתייקר בעקבות תוחלת החיים הגבוהה ודרישות הון מחמירות.

גם חברת הביטוח הראל, המובילה בתחום הסיעוד הפרטי עם נתח שוק של כ-30% מהענף, שוקלת לצאת מהענף ובעקבותיה  גם  שאר המבטחות הפניקס, כלל ומגדל.

נראה שהביטוחים הסיעודיים הופכים להיות  ביטוחי המנהלים החדשים  עם מקדם הקצבה המובטח שחדלו לשווק אותם ב-2013 על רקע התארכות תוחלת החיים וחוסר הודאות.לא רק בארץ, באנגליה הפסיקו מזמן לבטח ביטוחים סיעודיים וגם בארצות הברית לא נשארו הרבה..

כיום יש כ-700 אלף מבוטחים בביטוחים הסיעודיים הפרטיים אך מרבית הציבור – כ-4 מיליון איש מבוטחים בביטוחים הסיעודים של קופות החולים. לצידם עוד כ-3.5 מיליון איש שלא מבוטחים כלל. לפי הערכות אחד מכל שלושה אנשים יהפוך לסיעודי במהלך חייו.

הצעד של מנורה מבטחים, וזה שהראל כנראה תעשה, קורים זמן קצר מאוד לאחר שמבטחת המשנה הגדולה ביותר בתחום הביטוח הסיעודי המקומי הודיעה שהיא יוצאת מהשוק הישראלי, ובצל קושי במכירה של ביטוחים סיעודיים לכל החיים. חברת ביטוח המשנה סקור, שהינה מבטחת המשנה הכי גדולה בתחום הביטוח הסיעודי בישראל, הודיעה לחברות הביטוח הישראליות כי תחדל לספק להן ביטוח משנה לפוליסות ביטוח סיעוד חדשותי. עם זאת, סקור תמשיך לספק ביטוח משנה בתחומי הביטוח הכללי, והיא גם תמשיך לספק ביטוח לתיק הביטוח הסיעודי הישן. כלומר, היציאה של סקור מהתחום בישראל לא תשפיע על בעלי פוליסות קיימות, אלא על היצע פוליסות בעתיד.