מנכ"ל אופקו נעצר בחשד להרצת מניות; המניה פתחה פער ארביטראז' שלילי של 20%
שוק ההון    

מנכ"ל אופקו נעצר בחשד להרצת מניות; המניה פתחה פער ארביטראז' שלילי של 20%

רשות ניירות ערך בארה"ב הגישה אתמול לבית משפט בניו יורק, כתבי אישום  נגד – פיליפ פרוסט, הבעלים של אופקו, עשרה חשודים נוספים, החברה עצמה ועוד חברות השקעה הקשורות לפרוסט ואופקו. החשודים נאשמים בתרגיל הונאה שהתבצע  בין השנים 2013-2018. על פי כתב האישום החבורה עסקה בהרצת מניות של 3 חברות בדרכים שונות וכתוצאה מכך גרפו רווח של למעלה מ-27 מיליון דולר.

המניות של אופקו החלו להסחר בבורסה בתל אביב בשנת 2013 לאחר מיזוג עם פרולור. לאחר פרסופ ההודעה ביום שישי צנח שערה של המניה ב- במסחר בניו יורק.18% ובעקבות כך נפער פער ארביטראז' של 20% מול המניה הנסחרת בתל אביב. שבוע המסחר בתל אביב יימשך השבוע יומיים בלבד, ברביעי וחמישי, ומעניין יהיה לראות אם פער הארביטראז' יעלה. פער הארביטראז' הנוכחי מגלם ירידה של כ-0.5% במדד ת"א 35. לפני מספר חודשים הודיעה אופקו כי תמחק את מניותיה מהבורסה בתל אביב אך חזרה בה לאחר שבועיים.

מאופקו נמסר בעקבות הגשת כתה האישום: "לאופקו נודע היום כי רשות ניירות ערך הגישה תביעה במחוז הדרום של ניו יורק נגד מספר אנשים וגופים, כולל אופקו והמנכ"ל שלה ויושב ראש פיליפ פרוסט. ה-רשות ני"ע לא הודיעה על כוונתה לתבוע אותנו לפני הגשת התביעה, אשר מכילה אי דיוקים עובדתיים חמורים. אילו הייתה ה- SEC עוקבת אחר ההליכים הרגילים שלה, אופקו ודוקטור פרוסט היו משיבים בשמחה ונותנים כל מידע שהיה עונה על מספר שאלות לכאורה של ה- SEC, והגשת התביעה נגדם הייתה נמנעת. אופקו וד"ר פרוסט תמיד התגאו על עמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של שקיפות, והם בטוחים כי לאחר השלמת החקירה הנכונה והעובדות של המקרה יחשפו במלואן, העניין ייפתר לטובה עבורן"