שוק ההון    

מנכ"ל פוקס על פטור מהמע"מ על קניות באינטרנט: "כל מי שמזמין באינטרנט דרך דואר ישראל, ולא משנה מה שווי החבילה, לא משלם כלום"

פוקס קרדיט צילום יחצ

עוד אמר בכנס משקיעים על אמזון:

"אמזון בקשר איתנו כבר חצי שנה, הם מגיעים אלינו לפגישות, אבל אנחנו עדיין לא יודעים איך הם יפתחו את הפעילות שלהם בישראל "

על ההפסדים: "אני מאד אופטימי ממה שאני רואה. אני לא רואה שום הרעה בפעילות של הקבוצה"

מנכ"ל פוקס הראל ויזל סיפר בשיחה עם משקיעים על שהוא כבר בקשר עם אמזון: "אמזון בקשר איתנו כבר חצי שנה, הם מגיעים אלינו לפגישות, אבל אנחנו עדיין לא יודעים איך הם יפתחו את הפעילות שלהם בישראל – ולא בגלל שהם מסתירים מאיתנו; גם הם עדיין לא יודעים בעצמם".

הוא הסביר: "עוד לא יודעים האם הם ייכנסו עם לוגיסטיקה ישירה שתעשה על ידי כל אחת מהפירמות, האם בשלב מסוים אמזון תעשה את הלוגיסטיקה כאאוטסורסינג עבור כל החברות הקטנות שלא יכולות להגיע לבית הלקוח בחינם. אבל אמזון פחות נוגעת בברנדים ומותגי אופנה שאנחנו מחזיקים בקבוצה, ואני לא רואה חברות אופנה מפוזרות כמונו עם מגוון מותגים חזקים, שנפגעו דרמטית מכניסה של אמזון ולא התאימו את עצמן למצב, גם לא בארה"ב ששם אמזון הגיעה לאחוזים גבוהים באונליין. אחד הדברים שעשינו כדי להערך לכניסתה של אמזון זה שחקרנו את התפתחות האינטרנט בעולם ומה הולך לקרות איתו, ופתחנו את אתר טרמינל איקס שיהיה הרבה יותר דומיננטי באופנה".

ויזל דיבר גם על מאבקו לביטול הפטור מהמע,מ על קניות מקוות עד 75 דולר: "זה לא סתם שמעל 90% מהצרכנים מזמינים דרך דואר ישראל ולא דרך חברות שילוח. הפטור עד 75 דולר זו המצאה. כל מי שמזמין באינטרנט דרך דואר ישראל, ולא משנה מה שווי החבילה, לא משלם כלום. אין שום פעולה לבדוק כמה אתה מזמין. הדואר בודק רק חומרי נפץ וסמים, ואם החבילה לא מכילה אחד משניהם אפשר להכניס כל דבר לישראל, בכל סכום ולא לשלם עליו מע"מ והמדינה מפסידה מיליארדי שקלים. מי שרוצה יכול להזמין בדואר ישראל מאה חבילות בשווי 200 דולר כל חבילה, ואף אחד לא יעצור לך את זה. היום כל מי שרוצה להזמין מראה לרכב ב-400 דולר מזמין והולך למוסך להתקין. אין לזה קשר לפטור".

לדבריו, "מכל השיחות שאני מנהל עם משרד האוצר ומשרד הכלכלה, אני לא מאמין שהפטור של 75 דולר לא יבוטל על ידי הממשלה החדשה. אין מקום בעולם שהפטור הזה לא בוטל. באירופה הוא ירד עכשיו בשתי פעימות ואמור להתבטל לגמרי. בישראל יש פה אפליה ברורה ואני מעריך שזה יבוטל. אולי זה ילווה במהלכים כדי להקל על יוקר המחיה בישראל, ויכול להיות שיצבעו את זה בכסף ויתנו את זה כהפחתות מסים לכל התושבים".

על דוחות פוקס עם הפסד של 7.2 מיליון שקל וירידה בפרמטרים התפעוליים  אמר ויזל "אני מעריך שחלקכם התאכזבו מהדו"חות אבל אני רוצה להגיד שאנחנו עומדים בכל היעדים שהצבנו לעצמנו ברבעון ראשון ולא חשבנו שהוא יהיה טוב יותר. לא ציפיתי להרוויח כסף ברבעון הראשון. שכל המדינה היתה עם קולקציית קיץ בחנויות, בחוץ היה מאד מאד גשום, משהו יוצא דופן בעשרים השנה האחרונות. הפיזור שלנו בהרבה קטגוריות חוץ מהאופנה – ספורט, נייקי, פוקס הום וללין – כל החברות שאינן מוטות אופנה, עבדו טוב. וכשאני מסתכל קדימה אני מאד אופטימי ממה שאני רואה. אני לא רואה שום הרעה בפעילות של הקבוצה".

מניית פוקס קפצה במאה אחוז בשנה;הרוויחה 153 מיליון שקל ב-2018

המלצה: פיוניר ממליצה על פוקס