חדשות    

מס מיוחד על גוגל, פייסבוק ואמזון

קרדיט: pixabay

בריטניה מתכוונת להטיל מס מיוחד על הרווחים של פלטפורמות דיגיטליות כמו גוגל, פייסבוק ואמזון במדינה. שר האוצר הבריטי, פילים הלמונד אמר כי "ברור לכולם שאין זה בר קיימא או הוגן שהעסקים האלה יכולים לגרוף הכנסות משמעותיות בבריטניה מבלי לשלם עליהן בכלל מס, ותוך פגיעה בעסקים המקומיים"

המס, על פי שר האוצר, יוסדר באופן שיבטיח כי ענקיות הטכנולוגיה הדיגיטליות הן אלו שישאו במס, מבלי לפגוע בסטארט- אפים וחברות טכנולוגיה אחרות.

"המס נוגע למנועי חיפוש; פלטפורמות של מדיה חברתית; ופלטפורמות של מסחר מקוון", הוסיף הלמונד, "הממשלה סבורה כי המודלים העסקיים האלה גורפים הון משמעותי מהמשתמשים מבלי לשלם מס אמת".

על פי ההצה לחוק של משרד האוצר הבריטי, המס יוטל על חברות שהיקף ההכנסות הגלובלי שלהן הוא מעל 500 מיליון ליש"ט בשנה, ובקבוצה הזו נכללות כמובן –  פייסבוק, גוגל ואמזון.

שר האוצר הבריטי הוסיף כי המס יהיה בשיעור 2% על הכסף שהחברות מייצרות מהמשתמשים בבריטניה החל מאפריל 2020. המס הזה אמור להכניס לממשלה הבריטית יותר מ-400 מיליון ליש"ט בשנה.

עד כאן, נשמע נכון וצודק. החברות האלו בעצם משתמשות בפלטפורמות ההמונים כדי לעשות כסף – וזה ליגיטימי, אבל הן עושות זאת מבלי לשלם מסים (כמעט), ותוך פגיעה גדולה בעסקים מסביב ובעיקר בגופי העיתונות והתקשורות שהתכנים שלהם נמצאים על הפלטפורמות האלו בחינם.

גוגל לא מפסיקה להפתיע; הרווח הרבעוני גבוה ב-21% מתחזיות האנליסטים

גוגל בעקבות הבלוקציין: מאמינה בטכנולוגייה ומפתחת יישומים

אמזון היא בועה