שוק ההון    

גוגל לא מפסיקה להפתיע; הרווח הרבעוני גבוה ב-21% מתחזיות האנליסטים

אלפאבית, החברה האם של גוגל, פירסמה את דו"חותיה הכספיים והכתה שוב את תחזיות האנליסטים. בניכוי הוצאה חד פעמית בסך של כ-5 מיליארד דולר, אשר רשמה גוגל בגין הקנס שספגה מהנציבות האירופית על הפרות של חוקי ההגבלים העסקיים, הרווח הרבעוני עמד על כ-8.3 מיליארד דולר ורווח למניה של כ-11.75 דולר. התחזית הממוצעת של האנליסטים ערב פרסום הדו"ח עמדה על 9.66 דולר למניה.

הרווח הנקי, כולל הקנס עמד על 3.2 מיליארד דולר לעומת רווח של כ-3.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2017. הרווח למניה עמד על 4.54 דולר לעומת 5.01 ברבעון המקביל.

גם שורת ההכנסות של גוגל הייתה גבוהה מהצפוי והסתכמה בכ-32.7 מיליארד דולר, כ-26% יותר מברבעון המקביל. הרוב המוחלט של ההכנסות, כ-28 מיליארד דולר ברבעון, נבעו לחברה מפעילות הפירסום שלה.

ההכנסות האחרות של גוגל שכוללות את שירותי הענן ואת מכירות החומרה שלה, עמד על כ-4.4 מיליון דולר.

לפני מספר ימים הטילה הנציבות האירופאית קנס בסך של 4.3 מיליארד דולר על גוגל. הקנס מהווה שיא עולמי בקנסות בתחום ההגבלים העיסקיים.

הנציבות נימקה את הקנס בכך שגוגל מאלצת את יצרני המכשירים מבוססי האנדרויד להתקין את אפליקציית החיפוש של גוגל ואת דפדפן הכרום כברירת מחדל על מכשיריהם, כתנאי למתן יכולת לכלול גישה לחנות האפליקציות שלה – GOOGLE PLAY. לטענת הנציבות, השיטות של גוגל מנעו מהמתחרים הזדמנות לחדשנות ועצרו אותם מלנסות להתמודד על הבכורה ועל הובלת השוק.

עמוד המניה באתר הון

גוגל תפרסם הלילה את דו"חותיה הכספיים; האם תפתיע שוב?