חדשות    

מס קנייה על רכבי יוקרה יוארך בשנתיים נוספות

 

ועדת הכספים של הכנסת אישרה הבוקר הארכת תוקפו של מס הקנייה על רכבי יוקרה בשנתיים נוספות.לפני כמה שבועות חתם שר האוצר, משה כחלון,  על צו הקובע לשנתיים נוספות (עד 31.12.2021 ) את העלאת מס הקנייה על כלי רכב יוקרתיים.

בשנת 2013, החל יישומה של החלטת הממשלה לעניין הטלת מס קניה מוגדל על רכב יוקרה. העלאת המס חלה על כלי רכב שמחיר המחירון שלהם עולה על 300,000 שקל.

לפי הצו ככל שמחירו של הרכב לצרכן גבוה יותר מ-300,000 שקלים כך שיעור מס הקנייה יעלה בהתאם. צו זה חל גם על כלי רכב היברידיים וחשמליים שמחירם מעל 300,000 שקלים.

בתיקון הקודם הורחבה תוספת המס והיא תחול גם על רכב עם טכנולוגיות הנעה מתקדמות הנהנה משיעורי מס מופחתים, כגון רכב היברידי בדרגת זיהום 2, רכב Plug-In ורכב חשמלי, כיום קיימת מגמה של יבוא מוגבר של רכבי פאר בטכנולוגיות הנעה אלה, והמחיר הגבוה של רכבי הפאר אינו נובע מהיותם בעלי טכנולוגיית הנעה מתקדמת אלא מהיותם רכבי יוקרה.

גם שייעור מס הקנייה על מכוניות פלאג אין הייבריד יעלה מ־20% ל־25%, והוא ימשיך לטפס גם ב־2021 ל־30% וכן הלאה בקפיצות של 5% מדי שנה; שנית, גובה ההטבה הירוקה שניתנת על רכבים כאלה יוגבל ל־60 אלף שקל מ־1 בינואר.

מס קנייה – מה זה, על מה הוא חל ולמה צריך אותו

מס קנייה נוסף על רכבי יוקרה – מעל שווי של 300 אלף שקל