חדשות    שוק ההון    

מצטרפות חדשות למדד ת"א-35 – OPC אנרגיה וקבוצת אשטרום

הבוקר פתחו הנהלות החברות OPC אנרגיה וקבוצת אשטרום את המסחר בבורסה לניירות ערך לרגל הצטרפותן למדד ת"א-35, עם עדכון המדדים החצי שנתי.

מדד ת"א-35 כולל את הסקטורים המובילים בבורסה אשר מייצגים את הכלכלה הישראלית, ביניהם בין היתר חברות טכנולוגיה, ביומד, בנקאות, נדל"ן, ביטוח, מסחר ושירותים ותעשייה, עם שווי כולל של כ- 485 מיליארד.

OPC פועלת בתחום ייצור חשמל והספקתו ללקוחות פרטיים וחברת החשמל, ובכלל זה בייזום, פיתוח, הקמה ותפעול של תחנות כוח ומתקנים לייצור אנרגיה.

החברה נרשמה למסחר באוגוסט 2017 וגייסה כ-400 מיליון שקל לפי שווי שוק של כ-1.65 מיליארד שקל. שווי השוק שלה כיום הוא פי 4 מיום ההנפקה ועומד על כ- 7 מיליארד שקל, עם תשואת מניה של כ- 230% ממועד ההנפקה.

קבוצת אשטרום וחברות הקבוצה עוסקות בייזום פרויקטים לבניה למגורים, בביצוע עבודות בניה ותשתית למגזר הציבורי והפרטי, ייזום הקמה והשכרה של נכסים מניבים, ביצור חומרי גלם לתעשיית הבניה, וכן זכיינות של תכנון והקמת פרויקטים. החברה נמנית עם החברות המובילות בתחומי הבנייה והנדל"ן בישראל.

החברה הוקמה בשנת 1963 וב- 2014 הנפיקה בבורסה וגייסה כ-270 מיליון שקל בהנפקת המניות, לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל וכ-1.2 מיליארד שקל בהנפקת איגרות חוב. שווי השוק שלה כיום הוא כמעט פי 5 ממועד ההנפקה ועומד על כ- 6.3 מיליארד שקל, עם תשואת מניה של כ- 515% ממועד ההנפקה.

גיורא אלמוגי, מנכ"ל OPC אנרגיה, אמר כי: "זהו רגע מאוד מרגש עבורי, שכן רק לפני כארבע שנים הנפקנו לראשונה את OPC אנרגיה בבורסת ת"א, והיום אנו מציינים אבן דרך משמעותית עם כניסתה של החברה למדד המוביל של הבורסה, מדד ת"א-35. בארבע השנים האחרונות פעלה החברה להרחבת פעילותה העסקית, כחברת החשמל הפרטית הראשונה והמובילה בישראל. עם כניסתנו לשנת 2021 השלימה החברה מהלך משמעותי, במסגרתו רכשנו את השליטה בחברה האמריקאית CPV, הפועלת בתחומי החשמל והאנרגיה המתחדשת בארה"ב, ובכוונתנו להרחיב את פעילותנו בארה"ב בשנים הקרובות.

בזכות הבורסה ושוק ההון גייסנו סכום משמעותי של כ-2.7 מיליארד שקל בשנה החולפת, ובאמצעותו נאיץ את הצמיחה של OPC בארץ ומחוצה לה. בכוותנו להמשיך ולטפח את הקשר עם שוק ההון גם בעתיד ואנו רואים במשקיעים שלנו שותפים מלאים בצמיחת החברה ובהצלחתה.

אני מבקש להודות לבורסה ולציבור המשקיעים על הבעת האמון הגדולה, לשותפים שלנו לאורך הדרך, וכמובן לכל ההנהלה וצוות העובדים המסור שפועל ימים כלילות, במיוחד בתקופה מאתגרת זו".

רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון אשטרום, אמר כי: "זהו ציון דרך מיוחד עבור קבוצת אשטרום, שנוסדה ב-1963, הונפקה בבורסת ת"א במאי 2014, וכעת נכנסת למדד ת"א-35. כניסתה של החברה למדד היוקרתי של הבורסה היא פועל יוצא של צמיחה עקבית שנרשמה בהיקפי הפעילות של הקבוצה לאורך השנים, לצד האמון שרוחש שוק ההון להנהלת החברה, ובהצלחת האסטרטגיה העסקית שלה.

האסטרטגיה של אשטרום, שדואגת לנהל בסינרגיה מיטבית את חברות הקבוצה באופן שיעניק מעטפת פתרונות מקיפה לכל פרויקט בארץ ובעולם, היא שמאפשרת לנו להמשיך להתמודד עם אתגרים גדולים ומשמעותיים במשק הישראלי והעולמי, ולהביא לידי ביטוי את יכולותיהן של כלל החברות בקבוצה. אני מבקש לנצל את המעמד המכובד ולהודות להנהלת הבורסה, לציבור המשקיעים ולשותפינו היקרים על הבעת האמון לכל אורך הדרך, ובעיקר ברצוני להודות לצוות הנהלת החברה ולעובדים המסורים שבלעדיהם לא היינו כאן היום".

שרון לביא, מנהלת יחידת מסחר ומדדים בבורסה, אמרה כי: "אני מברכת את שתי החברות על כניסתן למדד ת"א-35. כניסתכם תאפשר לציבור הישראלי להמשיך להיחשף אליכם, גם באמצעות קרנות הפנסיה וקופות הגמל אשר ברובן חשופות למדדי הדגל של הבורסה. אנו מאחלים לשתי החברות להמשיך לצמוח, לגדול ולהתפתח כל אחת בתחומה, וזאת לטובת ציבור המשקיעים והמשק הישראלי כולו".

הבורסה לניירות ערך משיקה תת-ענף חדש לחברות הקנאביס

הבורסה לניירות ערך משיקה גרסה ירוקה למדד ת"א 125