חדשות    

מרד בוול סטריט: ענקי ההשקעות מתכננים להקים בורסה חדשה

אחרי שנים של תסכול בגלל העמלות הגבוהות שגובות הבורסות המסורתיות, החליטה קבוצה של גורילות פיננסיות, הכוללת בין השאר את מורגן סטנלי, פידליטי אינבסטמנטס וסיטאדל סקיוריטיז להשיק בורסה חדשה בעלויות נמוכות שתאתגר את בורסות ניו יורק ונאסד"ק.

הבורסה החדשה תיקרא Members Exc או MEMX, תפעל מניו יורק, ותהיה בשליטת תשעה בנקים, חברות ברוקרים וחברות מסחר בתדירות גבוהה שיממנו אותה. עוד חברים במהלך בנקי ההשקעות בנק אוף אמריקה, מריל לינץ' ו-UBS, הסוחרת בתדירות גבוהה Virtu Financial והברוקרים צ'רלס שוואב, E*Trade ו- TD Ameritrade.

מצב זה מחזיר את הימים בהם הבורסות היו בבעלות חברות הברוקרים וחברים נוספים בבורסה.

נציגי קבוצת המשקיעים מסרו שהם יפנו בקרוב לרשות ניירות הערך הפדרלית, SEC, כדי לקבל עבורה מעמד של בורסה. אישור כזה צפוי לארוך לפחות שנה.

עסקי הבורסה מאופיינים בריכוזיות רבות, נכון להיום כל 13 הבורסות הפעילות בארה"ב מלבד אחת, הן בבעלות שלוש חברות: Intercontinental Exchange (ICE), שהיא הבעלים של בורסת ניו יורק, נאסד"ק ו- Cboe Global Markets בשיקגו.שלוש חברות אלה מטפלות ביותר מ-60% מנפח המסחר במניות בארה"ב.

הציפייה היא כי הקמת בורסה חדשה, תגביר את התחרותיות בתחום.

בנאסד"ק בינתיים מסרבים להתרגש, ואומרים כי הם מקבלים בברכה את התחרות. בריאן הרקינס, ממנהלי חטיבת השווקים של Cboe, מסר כי "תחרות בריאה משפרת את המשחק של כולנו, ואנחנו מקדמים בברכה מצטרפת חדשה לתחום הזה".