חדשות    

מרכז תל אביב – הוגדלו זכויות הבנייה

ועידת קטוביץ; מגוגל מפות

הוגדלו זכויות הבנייה בחלק ממרכז תל אביב. מדובר על בשורה משמחת לבעלי הדירות. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז תל אביב ערכה תיקון בתוכנית רובע 4 במרכז תל אביב. על פי התיקון הוגדלו זכויות הבנייה באזורים המוגדרים  במסגרת – תוכניות השיכונים.

האזור המדובר הוא שטח שבין  רחוב בני דן מצפון ורחוב יהודה המכבי מדרום. באזור הזה יש בנייה נמוכה.

בעקבות עתירה מנהלית שהגישה בעלת נכס ברחוב ועידת קטוביץ', החליטה הוועדה על הגדלת זכויות.

הגדלת הזכויות מגדילה את הכדאיות הכלכלית של היזמים להתחיל בפינוי בינוי ותוכניות תמ"א 38, וכן היא תעודד מספר גדול יותר של מיזמי התחדשות עירונית.

העתירה הוגשה בחודש ספטמבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב והוועדה המחוזית תל אביב.  בעתירה נטען כי ועדת המשנה של המועצה הארצית דנה בעבר בערר שהגישה העותרת, וקבעה כי בתוכניות השיכונים, במגרשים שבהם הבנייה החדשה אינה עולה על ארבע קומות וקומת גג חלקית – קו הבנייה האחורי יהיה 4.5 מטר, ולא 5 מטר כפי שנקבע בתוכנית המקורית.

עם זאת, כאשר פורסמה ברשומות תוכנית רובע 4 למתן תוקף הופתעה העותרת לגלות שקו הבניין האחורי נקבע על 5 מטר, בניגוד להחלטת ועדת המשנה של המועצה הארצית. העותרת פנתה במכתב בהול לתיקון התוכנית, אולם לא קיבלה תשובה – ולכן הגישה את העתירה.

אחרי בדיקה, טענה הוועדה כי מדובר בטעות סופר והורתה לתקן את התוכנית כך שקו הבניין האחורי במגרשים יהיה 4.5 מטר.

ההשךכה של השינוי – ירידה מנ-5 מטר ל-4.5 מטר היא גדולה. מדובר על תוספת בנייה של עשרות מטרים לכל בניין חדש שייבנה באזור תוכניות השיכונים.

היטל השבחה – בית המשפט העליון קבע כי תוכנית ארצית מפורטת מחייבת תשלום היטל השבחה

הוראה על דרך חישוב היטל ההשבחה עלולה לגרום להתייקרות משמעותית של השומות

9,000 דירות Airbnb בתל אביב – ככה מחירי השכירות לא ירדו!