מדריכי דירה ומשכנתא    

משכנתא בתנאים מיוחדים ליוצאי אתיופיה; האם זה טוב?

מעודכן ל-03/2018

 

משכנתא בתנאים מיוחדים ליוצאי אתיופיה; האם זה טוב? כמה זכאים יהיו בשנה? מה גוב ההמשכנתא ? ועוד…

הממשלה קיבלה החלטה – יוצאי אתיופיה יזכו לקבל משכנתא מוגדלת ובתנאים מיוחדים. התוכנית אושרה  בוועדת השרים לקידום שילובם בחברה הישראלית של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי. על פי התוכנית, העומדת בתנאים, יקבלו הלוואת מדינה בגובה של 600 אלף שקל ל-25 שנה, כאשר ב-10 השנים הראשונות, ההלוואה תהיה ללא ריבית.

האם כדאי לקחת יועץ משכנתא וכמה זה עולה? 

בשנים שלאחר מכן, תיגבה ריבית מופחתת של 2% בלבד. התוכנית תקפה לכל הארץ, כאשר בכל שנה ייהנו מהתוכנית 200 משפחות.

התוכנית תופעל בשלושה שלבים. בשלב הראשון, שיתקיים בין התאריכים 1 במארס ועד 18 באפריל 2017, יוכלו משפחות, שאחד מבני הזוג או מהוריהם יוצאי אתיופיה, להירשם באחד מסניפי הבנקים על מנת לקבל תעודת זכאות. בשלב הבא, שיתחיל מיד לאחר ההרשמה, יוגרלו 200 זכאים. השלב השלישי יתחיל מיד לאחר מכן, כאשר לזכאים תהיה אפשרות לממש את הזכייה בתוך ארבעה חודשים, בכל דירה ברחבי הארץ.

אבל האם זה נכון וחכם לתת סוג כזה של אפליה מתקנת? ומה עם מצוקות אחרות? ומה עם אזרחים ממוצא אחר שמתקשים לקנות דירה? ובכלל – על מה אנחנו מדברים כאן – הטבה ל-200 משפחות, זה לא מעט מדי? זה לא נראה מאוד רציני, זה נראה מעט מדי, ופופוליסטי מדי. והדברים שאמר שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הופכים את המהלך לפופוליסטי עוד יותר  – "מנחם בגין דאג ליהודי המזרח, שהיו מופלים במשך שנים במדינה. כעת, 25 שנה לפטירתו, זהו המשך לגישתו של בגין, לראות גם את טובתם של בני העדה האתיופית שהופלו במשך שנים רבות. ילדי ההורים שעלו ב-30 השנים האחרונות התקשו לקבל תמיכה כלכלית מהוריהם ולכן נוצרו פערים בינם לבין יתר אזרחי ישראל. את הפערים האלו אנחנו מתחילים לצמצם היום".

מחשבון משכנתא

משכנתא לרווקים