תוכן ממומן    

משמורת משותפת בבית הדין הרבני

משמורת משותפת או הסדרי ראיה בלבד – מה הם השיקולים שמנחים את ההורים בעת קבלת ההחלטה בשאלה גורלית זו?

בית הדין הרבני ובית המשפט – עמדות זהות בעניין מה הוא טובת הילד או שיש חילוק בין טובת הילד? על כך ועוד במאמר שלפנינו.

משמורת משותפת השיקולים לחיוב ושלילה

ההחלטה הקשה של ההורים האם להעדיף משמורת משותפת או להסתפק בהסדרי שהות הינה שאלת הרת גורל אשר תשפיע על המשך עתידו של הילד.

מחד אין להתעלם כי בכך שהאב מעורב בחיי הילד יכול לתרום באופן ישיר להתפתחותו התקינה של הילדים, הילד מרגיש בכך ששני ההורים דאוגים לטובתו.

מאידך אין להתעלם כי במקרים קשים בהם לבני הזוג היה הליך גירושין מסורבל הרי שהאופציה של הסדרי שהות שווים לא באמת עומדים על הפרק.

אלא שלצערנו אנו נתקלים בשיקולים פסולים של כמה יהיו מזונות במשמורת משותפת, כשהאב מבקש להפחית את תשלום מזונות ילדים למזונות מינימליים, ואילו האם מבקשת הגדלת מזונות.

ההכרעה בשאלת משמורת משותפת בערכאות השונות

ניתן לומר כי קיים הבדל בגישה בין בית הדין הרבני לבית המשפט האם להעדיף משמורת משותפת או שמא להעדיף הסדרי שהות בלבד.

כך שבעוד שבית המשפט למשפחה הגישה הרווחת כי טובת הילד הינה הסדרי שהות שווים, אלא אם כן ישנה סיבה אחרת, הרי שבית הדין הרבני סבור כי טובת הילד הינה שהאם תהיה המשמורנית ואילו האב יזכה לקבל הסדרי שהות בלבד.

מסיבה זו אנו נראה את המירוץ של בני הזוג האם לבצע פתיחת תיק גירושין ברבנות או לבצע פתיחת תיק גירושין בבית המשפט, שכן הערכאה השיפוטית הראשונה שתקבל את התביעה, היא שתכריע בתביעה.

חשוב להדגיש כי בכל מקרה בו ישנה התלבטות לערכאה השיפוטית, הרי שהערכאה השיפוטית תמנה פקידת סעד בכדי לבחון את טובת הילד, כשלרוב ההמלצות של התסקיר הם שיתקבלו לבסוף.

טוען רבני או עורך דין

ככל והדיון בתביעת משמורת ילדים מתנהלת בבית הדין הרבני, הרי שמומלץ לכם לקחת טוען רבני בכדי שהוא יייצג אתכם בתביעה.

עורך דין אינו מודע להלכה על פיה דנים בית הדין הרבני, כך שככל ויעלה השאלה של משמורת משותפת, העורך דין לא יוכל לתת מענה הלכתי, ובכך אתם עלולים להחמיץ את התיק.

לא כן טוען רבני לגירושין שמומחיותו הוא דין העברי בדיני משפחה, יידע לטעון את הטענות ההלכתיות עבורכם ובכך תצליחו לנצח בתיק.