זכויות לאוכלוסיות מיוחדות    חדשות    

משפחות עם ארבעה ילדים ומעלה עשויות להיות זכאיות למענק לימוד

קרדיט: pixabay

1,1018 שקל לכל ילד זה הסכום שמשפחות עם ארבעה ילדים ומעלה יכולות לקבל עבור מענק לימודים מדי שנה לכל ילד.  את המענק מקבלות משפחות הזכאיות לקצבת קיום מביטוח לאומי. המענק ניתן לילדים  שמלאו להם שש או שימלאו להם 18-6 במהלך הלימודים.

את המענק מקבלים מדי אוגוסט לחשבון הבנק של המשפחה. המענק לשנת הלימודים המתחילה בספטמבר 2018 משולם עבור ילדים שנולדו בתקופה שבין 01.01.2001 ל-31.12.2012. המענק לשנת הלימודים המתחילה בספטמבר 2019 משולם עבור ילדים שנולדו בתקופה שבין 01.01.2002 ל-31.12.2013.

למי מגיע? המענק ניתן לכל משפחה עם מעל ארבעה ילדים, כולל ילדים חורגים ומאומצים, הזכאית לאחת מקצבאות הבאות:

  • גמלת הבטחת הכנסה (השלמת הכנסה)
  • קצבת מזונות
  • קצבת נכות כללית
  • קצבת זיקנה (קצבת אזרח ותיק)
  • קצבת שאירים (

אם מדובר בהורה יחידני  המענק ניתן ללא תלות במספר הילדים.

איך מקבלים? הזכות ניתנת אוטומטית לחשבון הבנק של הקצבה מדי אוגוסט. אם אתם ממשפחות הזכאיות ולא קיבלתם מענק, פנו למחלקת הילדים בביטוח לאומי. אם ההורה הוא אלמן של חלל פעולת איבה (כלומר שבן זוגו נהרג בפעולת איבה), או שהילד הינו יתום של חלל פעולת איבה, הוא זכאי למענק לימודים נוסף, אשר משולם יחד עם התגמול של חודש אוגוסט המשולם למשפחות חללי פעולות האיבה.

זכויות נוספות הניתנות למשפחות מרובות ילדים הן קצבאות עולות -משנת 2009 קבעה הממשלה כי יעלו בהדרגה הקצבאות בעבור הילד השני עד הילד הרביעי, ויגיעו עד סכום של 259 שקלים לכל ילד. התמיכה הכספית שמקבלות משפחות מרובות ילדים עבור הילד הרביעי עולה על כל הסכום שהן מקבלות עבור שלושת הילדים הראשונים. כל ילד שנולד אחרי הילד הרביעי במשפחה מקבל קצבה גבוהה יותר. קצבת ילדים גם פטורה ממס.

משפחות עם מעל חמישה ילדים גם מקבלות סיוע בשכר דירה בדיור ציבורי במקרים מסוימים.

הורה מפרנס נפטר – מה הסיכונים

הורים בקשיים כלכליים: למה אתם זכאים במערכת החינוך?

משרד השיכון והבינוי מאשר דוח המבקר: קיים מחסור דירות בדיור הציבורי