משרד הכלכלה משקיע 20 מיליון שקל בעסקים שיקדמו את מיחשוב העסק
חדשות    

משרד הכלכלה משקיע 20 מיליון שקל בעסקים שיקדמו את מיחשוב העסק

מעודכן ל-07/2022

משרד הכלכלה מקצה 20 מיליון שקל לתוכנית סיוע לעסקים קטנים ובינוניים שיקדמו דיגיטציה של העסק. במסגרת התוכנית ייהנו עסקים מהשתתפות של עד חצי מיליון שקל, לעסק שיבצע השקעות לקידום המחשוב ואשר יביאו לגידול בפריון וישפרו את כושר התחרות של עסקים אלו. מטרת התוכנית הינה ייעול התפעול של העסקים והקלה בניהול התהליכים, באופן שיביא לשיפור התוצאות העסקיות, זאת באמצעות שימוש בכלים דיגיטליים ומערכות מחשוב.

ביחס למדינות ה-OECD רמת הפריון של העסקים בישראל נמוכה, ובמשרד הכלכלה סבורים כי שימוש בדיגיטציה יכול לשפר מדדים אלו.

סקר של הלמ"ס למדידת רמת הדיגיטציה של העסקים בישראל (סקר שימושים בטכנולוגיות מידע ותקשורת ICT והגנת סייבר בעסקים) שפורסם בנובמבר 2011, הראה כי רמת הדיגיטציה של העסקים בישראל נמוכה בהשוואה למדינות באירופה.

כן ניתן לראות בסקר כי שיעור העסקים המשתמשים במערכת CRM (מערכת לניהול קשרי לקוחות) עומד על 25% בלבד בישראל לעומת ממוצע של 33% במדינות האיחוד האירופי.

במחקר שנערך במשרד הכלכלה והתעשייה לצורך השוואה בינלאומית של הפער הדיגיטלי בענפיה אירוח, האוכל והמסחר, עולה שישראל נמצאת מתחת לממוצע האיחוד האירופי בכל סוגי הטכנולוגיות שנבחנו.

על מנת לסייע לעסקים קטנים ובינוניים להטמיע כלים דיגיטליים ומערכות מחשוב, להעלות את המודעות ליתרון בשימוש בכלים אלו ולהפחית את החשש מהסיכון הנתפס אל מול העלויות הנדרשות, יצאה כאמור הסוכנות לעסקים בתוכנית.

הסיוע לעסקים שיזכו, יינתן כהשתתפות בגובה של 40% מהוצאות מוכרות ועד לתמיכה של 500,000 שקל, בהוצאות שנוטלים על עצמם אותם עסקיים המתחייבים להטמיע תהליכי מחשוב חדשניים. התוכנית תומכת בעסקים מתחומי המסחר והשירותים והתעשייה המסורתית, בעלי מחזור כספי שנתי של עד 100 מיליון שקל.

לדברי שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במיל., אורנה ברביבאי: "משרד הכלכלה ממשיך ללוות את העסקים גם בתהליך היציאה ממשבר הקורונה, ומסייע להם לצמצם פערים שנוצרו בתחום הדיגיטל. הסיוע הכספי, אשר יינתן לעסקים, יביא לשיפור פעילותם של העסקים ולהעלאת הפריון במשק באמצעות מינוף דיגיטלי".

נעמי הימיין-רייש, סגנית מנהל הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים: "העסקים בישראל בכלל והקטנים והבינוניים בפרט, משתמשים פחות בכלים דיגיטליים לעומת מקביליהם ב-OECD. התכנית תסייע להעלות את המודעות בקרב העסקים לחשיבות שבשימוש בכלים אלו והסיוע הממשלתי יסייע בכניסה לתהליכים אלו. בעקבות הצלחת המסלול בשנים קודמות, הורחבה התכנית גם לעסקים מתחום המסחר והשירותים, מתוך תקווה לראות כמה שיותר עסקים המעוניינים להטמיע מערכות מחשוב שיאפשרו להם להתנהל בצורה יעילה יותר ולשפר את הפריון".