חדשות    

משרד התרבות והספורט יעביר סיוע של 200 מיליון שקל עולם התרבות

FREEPIK

משרד התרבות והספורט יחל כבר בשבוע הקרוב בהעברה תקציבית לגופי התרבות שנפגעו ממשבר הקורונה. מבחן תמיכה של כ-200 מיליון שקל יוצא לדרך. התקציב יחל לעבור על פי הכללים המחייבים לגופי התרבות על מנת לייצר וודאות תקציבית בתקופה זו.

משרד התרבות והספורט יעביר לגופי התרבות הנתמכים, סיוע כלכלי בגובה של כ-200 מליוני שקלים כתוצאה מפגיעתם המשמעותית בהכנסות ממכירת כרטיסים בתקופת הקורונה.

ועדת התמיכות במנהל התרבות אישרה למעלה מ- 350 בקשות שהוגשו על ידי הגופים הזכאים. בעקבות תוספת תקציבית זו, רשויות רבות הגדילו את תמיכתן בגופי התרבות שלהן בסכום כולל של כ- 22 מליון שקלים. בין הרשויות המשתתפות: עיריית תל אביב יפו , ירושלים, חיפה, וראשון לציון.

הזכאות לתמיכה מותנית בזכאות לתמיכה בתקנת האם בשנת 2020 או שנת 2021, לפי העניין, עמידה בדרישות נוהל שר אוצר, החלטות מינהל תרבות או ועדת התמיכות. לעניין זה, העמידה בהוראות נוהל שר אוצר בכל הקשור לשיעור התמיכה המירבי והיקף המימון העצמי הדרוש ממוסד נתמך ייבחנו כמקשה אחת על בסיס דו-שנתי לגבי השנים 2020 ו-2021 יחדיו.

טרם התקבלה החלטה פרטנית בנוגע לסכום שיועבר עוד השנה וזו תתקבל בהתאם לדוחות הביצוע שיוגשו על ידי הגופים עמידה בכללי נוהל שר האוצר והיכולת התזרימית של המשרד.

ככלל, התמיכה עפ"י מבחן זה הינה דו-שנתית ויתרת התמיכה שלא תשולם ב-2020 תועבר לתשלום ב-2021 בהתאם לדוחות הביצוע שיועברו.

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "הבטחנו וקיימנו. התמיכה הכלכלית שאנו מעבירים למוסדות התרבות חשובה והכרחית. התקציב שיועבר ישמור על יציבותם של מוסדות התרבות ויסייע גם בפרנסתם של עשרות אלפי עובדים. נמשיך להיאבק על פתיחתו של עולם התרבות ולצד זאת לסייע כלכלית ככל שניתן. לא נשאיר את התרבות מאחור."

מנכ"ל משרד התרבות, רז פרוייליך: "אני שמח לבשר לגופי התרבות, שמימשנו את הבטחתנו להם, בתקופה כה מאתגרת ומורכבת זו. אני מאמין, כי סיוע כלכלי זה, שהוא דו שנתי, יאפשר למוסדות התרבות שלנו לאזור כוחות ולהמשיך ליצור ולהיות בעשייה פעילה. התרבות, היא מנשמת אפה של החברה שלנו, ואנו, במשרד התרבות , נמשיך לעבוד על מנגנונים, שיאפשרו קיומה ושגשוגה על אף האתגר שמציב לנו נגיף הקורונה והריחוק החברתי שנדרשנו אליו. התרבות כאן- ולעד תישאר"