קריירה    

מתחברים – מוצאים עבודות איכותיות לחרדים

 בעקבות שיעור המועסקים הנמוך במגזר החרדי הוקם מיזם השמה חדש "מתחברים" שימצא פתרונות תעסוקה  מתאימים למועמדים מהמגזר בדגש על משרות איכותיות עם שכר גבוה. את המיזם הקימה Jobit מקבוצת טלכלל  והיא שמה דגש על שירות וליווי מקיף לאוכלוסייה החרדית – החל משלב הראיונות ועד הקליטה במקום העבודה.

הרב פנחס גרוס, שעשה פרויקט דומה דרך הג'וינט, הוא מיוזמי הפרויקט. לדבריו "מעסיקים צריכים להבין שחרדים שיוצאים לעבודה, הם בדרך כלל אנשים איכותיים עם מידת מחויבות גבוהה, שרוצים לפרנס משפחה עם ילדים. כמו באוכלוסייה הכללית, יש בהם אנשים מוכשרים מאוד שמסוגלים לבצע תפקידים בכירים, ברמה לא פחות טובה מעובדים אחרים במשק".

נכון לסקר של הלמ"ס לשנת 2018,שיעור החרדיות העובדות עלה מ־73% ב־2017 ל־76% בשנה זו, ואילו בקרב גברים חלה ירידה. ירידה משיעור 51.7% ב-2016 ל 50.2% ב-2017

להבדיל מפרויקטים אחרים מתחברים שמה דגש על מקצועיות ועל איכויות המשרה תוך התאמה לקבל. מתחברים פועלת  בעיר אלעד, ובימים אלו מקימה גם בבני ברק, ומתכוונת להתרחב לערים נוספות ברחבי הארץ.

העמותה בוחנת את המועמדים ואת התאמתם למשרות השונות תוך מתן ייעץ ובודקת אם המשרות מתאימות לאורח חייהם ולצורכיהם. חלק מהמעסיקים הם מהמובילים במשק. חברות שהביעו רצון לגייס חרדים.

ההליך לא נגמר בראיון ובקבלה לעבודה. יועצי התעסוקה אף מלווים את השתלבותו של העובד בחברה ומקיימים עימו ועם המעסיק שיחות שנועדו לוודא כי ההשמה בוצעה בהצלחה. במתחברים מציינים כי הם שמים דגש גם על משרות המותאמות לעובדים שעברו הכשרות וקורסים מעשיים.

גרוס עוסק זה 15  שנה בשילוב חרדים בשוק התעסוקה. הוא היה ממקימי תוכנית מפת"ח (מרכזי פיתוח תעסוקת חרדים) מיסודו של ארגון הג'וינט, ואף ניהל את מרחב אלעד יותר מעשור.

לצדו  עומדת חברת ג'וביט מקבוצת טלכלל. החברה מעניקה שירותי גיוס והשמה עם התמחות בסיוע לבני דור ה-Y, תוך התמקדות בניהול קריירה. החברה פיתחה מערכת טכנולוגית לאבחון אישי, המסייעת לבני הדור הצעיר למצוא את העבודה הנכונה, ולתכנן את מסלול הקריירה.

הרב פנחס גרוס, מנכ"ל מתחברים: "המגמה הכללית שבה גברים ונשים מהמגזר החרדי אינם מהווים אחוז מספק משוק העבודה מאתגרת את כולנו. מעסיקים צריכים להבין שחרדים שיוצאים לעבודה, הם בדרך כלל אנשים איכותיים עם מידת מחוייבות גבוהה, שרוצים לפרנס משפחה עם ילדים. כמו באוכלוסייה הכללית, יש בהם אנשים מוכשרים מאוד שמסוגלים לבצע תפקידים בכירים, ברמה לא פחות טובה מעובדים אחרים במשק.

"זה אבסורד שבעוד שהמגזר החרדי מהווה לפחות 10% מכלל האוכלוסייה, חלקו בשוק העבודה עומד על אחוזים בודדים מכלל המועסקים במשק. מעבר לכך, כאשר בוחנים את כמות החרדים המועסקים בתפקידים איכותיים בתחומים שונים, המספרים מצטמקים משמעותית, ורבים מהם מועסקים כסדרנים, מוקדנים ומאבטחים. ב'מתחברים' יודעים ומכירים את טיב האוכלוסייה החרדית ואת צרכי עולם התעסוקה, מתמקדים בפרוייקטי גיוס רוחביים וגדולים, ויוצרים חיבורים מדויקים ומתאימים בין מועמדים חרדים לחברות מובילות במשק".