חדשות    

נגד הפקקים: תושבי פתח תקווה נלחמים בתוכניות הבנייה בסירקין

בעוד ראש העיר הנכנס היה מהמתנגדים הגדולים לתוכנית לפני הבחירות, על כיסאו כראש העיר הוא ממקדמיה הגדולים. תגובתו: "מה שרצינו קיבלנו"

בעוד ערים מסוימות מאטות ומקפיאות תוכניות בנייה, בפתח תקווה אושרה תוכנית ענק שתהפוך אותה ככל הנראה לאחת הערים הפקוקות בישראל. על פי ההסכם יתווספו לעיר 70 אלף תושבים חדשים ויותר מ-16 אלף יחידות דיור בשנים הקרובות במקום המחנה הצבאי סירקין

כך לפי החלטת ראש העיר החדש רמי גרינברג, שדווקא היה ממובילי המאבק נגד הבנייה המסיבית בסירקין התוצאה היא עשרות אלפי כלי רכב נוספים ללא שדרוג הכבישים לעיר שכבר ככה סובלת מפקקים

גרינברג, שבעבר טען כי ראש העיר הקודם איציק ברוורמן אינו עושה די נגד התוכנית, הפך למקדם הראשי שלה לקראת הסכם הגג הראשון.

גרינברג חתם על מסמך מול חברי מטה מאבק סירקין שבועיים לפני הבחירות המקומיות, ולפיו הוא מתחייב כראש העיר לתמוך לחלוטין במחאה . "אני רמי גרינברג, מועמד לראשות העיר, מצהיר ומתחייב בפניכם שאפעל למנוע בנייה בתחום מחנה סירקין ללא פתרונות תחבורה מלאים כבר בתחילת הבנייה"בורה".

תוכנית מדף אחרת להתחדשות עירונית כוללת כ-50 אלף יחידות דיור. על כך אמרה מהנדסת העיר חוה ארליך בעבר כי קידום תוכניות סירקין בהיקפן הנוכחי ימנע התחדשות עירונית, והעירייה לא תוכל לעסוק בשני מגה פרויקטים במקביל.

ממטה מאבק תושבי פ"ת נגד בנייה ללא תשתיות נמסר: "גרינברג היה מגדולי התומכים שלנו ועכשיו הוא הופך ליריב המרכזי של התושבים בשל חלומות באספמיה והבטחות שווא ממשרדי הממשלה, ששנים מנסים לקדם תוכנית גרועה זו בכל מחיר זו הזדמנות אחרונה של גרינברג לעמוד במילתו. נחזיר את מאבק הרחובות, והפעם המוקד יהיה גרינברג ולא שרי הממשלה".

ראש העיר רמי גרינברג מסר: "מדובר בעיקר בכמה בעלי וילות באזור שאולי ייפגעו. התוכנית המקודמת היא לטובת העיר, ותכלול פתרונות תחבורתיים,כולל הארכת הקו הסגול מגבעת-שמואל אל העיר, הקו האדום ושני קווי מטרו המתוכננים בעתיד הרחוק, אחד לסירקין. במשך שנים לא קודמה תוכנית סירקין בגלל התנגדות ראש העיר הקודם. כל מה שדרשנו קיבלנו, כולל סלילת ארבעה כבישים ענקיים: למזרח מכביש 6, מעל 471 שיתחבר לתחנת רכבת, כביש משוקע נוסף במערב ומעליו פארק, וכביש אל תחנת רכבת ירקונים. הסכם הגג יבוצע בהדרגה עד 2030".

ההפקדה של תוכנית מחנה סירקין תתעכב עד אחרי הבחירות

בדרך להסכמי גג להרחבת בנייה: פתח תקווה, רמת גן, רמת השרון ויהוד