חדשות    

נגיף הקורונה מתפשט: כך תעקבו אחר תפוצתו ברחבי העולם

מעודכן ל-02/2020

מגיפת נגיף הקורונה ממשיכה להשתולל ומשבשת בין היתר את הכלכלה העולמית. אם יש לכם עניין עסקי או אחר בסין או במדינות אחרות שאליהן הגיע הנגיף, מידע על התפשטותו עשוי לסייע לכם. כדי לענות על הצורך הזה השיקה אוניברסיטת ג'ונס הופקינס אתר ובו כל המידע הזמין כיום, כולל עדכונים און-ליין.

האתר הנשען על מידע ממקורות רשמיים – כגון ה-CDC, ה-WHO וכדומה – כולל מפה המאפשרת לראות בצורה גרפית נתונים של מיקומי ההתפרצויות העיקריים של המחלה.

בחלונות נוספים ניתן גם לקבל מידע משלים וממוקד יותר על כל מדינה, כולל מספר מקרים מדווחים, תמותה ושיעורי החלמה. האתר שולה כאמור את המידע ממקורות אמינים בלבד כגון: המרכז לבקרת תחלואה בארה"ב, ארגון הבריאות העולמי, מרכז בקרת המחלות האירופי וכמובן, ארגון הבריאות הסיני הלאומי.

מגיפה בעניין הביג דאטה

הרשויות הסיניות אמנם חשודות עדיין בכך שהמידע שמועבר דרכן אינו אמין ואף מוטה לטובת אינטרס כזה או אחר – אך על פי מקורות שונים, רמת האמינות הפעם דווקא גבוהה יחסית. במיוחד בהשוואה למגיפת ה-SARS, אז נצפו ניסיונות לגמד אותה. ואולם בימינו כבר קשה מאוד להסתיר מידע, מה שמאפשר קבלת החלטות מושכלות יותר.

אם אתם עוקבים בדאגה אחר המתרחש בסין ושכנותיה, המידע על התפשטות הנגיף שבאתר של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס יכול בהחלט לתת לכם מענה.

אקסלנס: נזקי הקורונה עלולים להיות בלתי הפיכים

בהלת הקורונה: ישראלים שייאלצו לשהות בבידוד יפוצו בימי מחלה נוספים