חדשות    

נובה מאכזבת – הרווח התפעולי ירד ב-13% ; התחזית קדימה חלשה

איתן אופנהיים, מנכ"ל נובה

 נובה מכשירי המנוהלת על ידי  איתן אופנהיים, מפרסמת תוצאות מאכזבות לרבעון השני סיפקה תחזית חלשה לרבעון השלישי. נובה, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים וטכנולוגיות למדידת חומרים ומימדים, אמנם רשמה עלייה של 10% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, אך, ירידה קלה (כ-1%) לעומת הרבעון הקודם, ל-62 מיליון דולר.

שיעור הרווח הגולמי נשחק מ-59% ברבעון המקביל ל-58% ברבעון הנוכחי. ההוצאות התפעוליות גדלו משמעותית – 25% לעומת הרבעון המקביל לכ-22.1 מיליון דולר, ובהתאמה הרווח התפעולי ירד  בכ-13.3% לעומת הרבעון המקביל ועמד על כ-13.6 מיליון דולר.

הרווח ללא הפחתת נכסים בלתי מוחשיים בגין רכישות, פריטי מס מיוחדים והוצאות בגין תגמול מבוסס מניות, הסתכם ב-13.3 מיליון דולר, 46 סנט למניה, ירידה של 13.5% מהרבעון הקודם ושל 12% ביחס לרבעון המקביל.

בקופת המזומנים של החברה היו 169 מיליון דולר בסוף הרבעון השני.

ברבעון הנוכחי (השלישי) צופה הנהלת נובה הכנסות של 58-64 מיליון דולר, רווח למניה על בסיס non-gaap בטווח של 37-49 סנט ורווח על בסיס gaap של 32-44 סנט למניה.

מניות נובה   (הנסחרות בתל אביב ובנאסד"ק) הגיבו לדוחות ולתחזית בצניחה של 9%.

המנכ"ל אופנהיים ציין עם פרסום הדוחות כי "תוצאות הרבעון השני מבססות את התקדמות החברה באספקת פתרונות מדידת חומרים וממדים עבור תהליכי ייצור מתקדמים של 3d nand ו-dram. אנו מאמינים כי בסיס הלקוחות הרחב של החברה, יחד עם הבידול הטכנולוגי שלנו, מגדילים את שוק היעד שלנו ותומכים ביישום אפקטיבי של תוכנית הצמיחה ארוכת הטווח שלנו"