קריירה    

נוודים דיגיטליים: איך לטייל בעולם ולעשות מזה כסף?

קרדיט: אירונאוטיקס
מעודכן ל-09/2019

אם אתם מוצאים את עצמכם יושבים במשרד ומחכים ליום שבו תוכלו לארוז את עצמכם ולצאת לתור את העולם הגדול שבחוץ – כדאי שתדעו שאת הפנטזיה הזאת אפשר לממש, והרבה לפני הפנסיה בכתבה שלפניכם תוכלו לקרוא איך עושים את זה

שגרה שכובלת אותנו לשולחן העבודה שלנו יכולה להיות מדכאת למדי עבור אנשים מסוימים. משחר ההיסטוריה בני האדם חיו חיים של הגירה ונדודים, וכעת כשאנחנו בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, אורח חיים שכזה הפך להיות רלוונטי מתמיד, שכן טיול ממושך למדינות רחוקות כבר לא מחייב אובדן קשר עם הבית. אבל איך תוכלו לטייל כאשר אתם כבולים לשולחן שלכם במשרד, בעבודה שהיא מקור ההכנסה העיקרי שלכם?

למרות מה שאולי אתם מאמינים, אפשר בהחלט לחיות חיים של נווד דיגיטלי ועדיין לקבל על כך שכר. לא צריך להקריב טיולים בשביל עבודה, והרבה מאוד אנשים כבר יודעים כיום איך לאזן בין השניים.

נוודות דיגיטלית יכולה להיות הפיתרון האולטימטיבי, כי היא מאפשרת לכם לטייל, לבלות, לראות את העולם ולשפר את איכות חייכם, תוך שמירה על עבודה קבועה בתחום שאליו אתם מתחברים. מי אמר שחייבים להישאר במשרד 9 שעות כל יום?

אז מהי בעצם "נוודות דיגיטלית"?

המושג "נוודות דיגיטלית" השתרש לאחרונה והוא כולל את התקדמות הטכנולוגיה ואת החופש לחיות היכן שרק רוצים. המכנה המשותף: מדובר באנשים שבחרו לעזוב את מדינת האם שלהם כדי לטייל בעולם הגדול ובמקביל לעבוד און ליין ולהרוויח כסף, מה שמאפשר את הדבר הזה מלכתחילה. נוודים דיגיטליים יכולים לעבוד כפרילאנסרים בתחום הדיגיטלי המועדף עליהם או לחלופין להיות שכירים, משום שכיום מעסיקים רבים מוכנים להעסיק עובדים שיעבדו מהבית, היכן שלא יהיו.

האם אורח חיים כזה מתאים לכולם?

לכאורה, כל אחד יכול לעבוד במקצועות של נוודים דיגיטליים, אבל לא בטוח שזה יכול להתאים לכולם. נוודות דיגיטלית מאופיינת בעיקר בשעות עבודה לא שגרתיות, חוסר יציבות ויכולת ניהול עצמי גבוהה, כך שמי שמחפש מסגרת מסודרת, ניהול צמוד ומקום עבודה להגיע אליו כל בוקר, זה לא כל כך יתאים לו.

בנוסף לכך, למרות הפתיחות לנושא, ההולכת וגדלה מצד המעסיקים, רוב הנוודים הדיגיטליים עובדים כפרילאנסרים, כך שיש לקחת בחשבון את עניין הביורוקרטיה שכרוכה בהקמת עסק. לפני שנכנסים לתחום, כדאי לברר אם זה משהו שתוכלו להתמיד בו לפרק זמן מסוים.

איך עושים את זה נכון ומשתלם?

בדקו כיצד להוציא הכי פחות כדי לשרוד

לא משנה מה העבודה שלכם או לאן אתם רוצים להגיע, האסטרטגיה הראשונה שלכם היא להבין איך להוציא מעט כסף ככל הניתן. במקרים רבים נוודים דיגיטליים לא מרוויחים משכורת בהיקף של משרה מלאה, וזה אומר שעליהם לצמצם הוצאות ככל האפשר. משמעות הדבר היא ביטול תשלומים תקופתיים קבועים שלא משמשים אתכם בזמן הטיול. לדוגמה, ככל הנראה לא תצטרכו להשתמש ברכב או בביטוח שלו.

 

אם אינכם מתכננים "לחזור הביתה" בזמן הקרוב, עדיף שתמכרו או שתשכירו כל נכס שבבעלותכם. אם אתם לא מעוניינים למכור, נסו להשכיר את הרכב, את הבית ואפילו את החנייה לתקופה שבמהלכה תיעדרו, במיוחד אם אתה מתכוונים להסתובב בעולם במשך שנה או יותר.

למדו אסטרטגיות לעבודה מרחוק

לא משנה אם אתם חושבים על הכנסה משיווק שותפים, מחנות אלקטרונית או כל דרך אחרת – כדי לחיות בסגנון חיים של נוודות דיגיטלית, עליכם למצוא את הדרך שלכם ללהתפרנס מכל מקום בעולם. כעובדים ניידים, יעמדו בפניכם אתגרים מיוחדים. למשל, תצטרכו לוודא מראש לגבי כל מקום שפניכם מועדות אליו, שניתן לעבוד בו.

כנוודים דיגיטליים, אתם זקוקים לחיבור לאינטרנט כדי להשלים משימות, למסור עבודה שבצעתם ולתקשר עם המשרד. התעלמות מכך עלולה לפגוע קשות בטיולים ובתכניות שלכם. חשוב גם לוודא כי אתם יודעים היכן אתם אמורים לעבוד ומתי.

כדי שתוכלו ליהנות מהטיול, נהלו לוח זמנים ברור לעבודה ותוכנית שמתאימה לאורח החיים שלכם כמטיילים, תוך כדי שאתם מביאים בחשבון את הפרשי השעות.

לא טוב היות הנווד לבדו – חפשו קהילה מקוונת לשם תמיכה

כל נווד דיגיטלי הוא בעצם חלק מקבוצה מאוד מובחרת של אנשים על פני כדור הארץ. יום אחד אתם יכולים להיות באוסטרליה וביום למחרת לקבל ויזת כניסה לוייטנאם ולטייל בדרום מזרח אסיה. זאת יכולה להיות חוויה מאוד בודדה. אחרי הכול, אתם חווים חיים ייחודיים ומרגשים שרוב האנשים יכולים רק לקנא בהם, צוברים זיכרונות בלתי נשכחים וחוויות לכל החיים, אבל לא תמיד יש עם מי לחלוק את כל האושר והרגשות הנלווים.

כדי להוציא את המיטב מהטיול שלכם, כדאי לכם למצוא מערכת של תמיכה רגשית וקשרים פוטנציאליים. חפשו אחר קהילות מקוונות של נוודים כדי שיוכלו לעזור לכם במהלך המסע שלכם.

קהילות כאלו יכולות לעזור לכם לארגן מפגשים ברחבי העולם ולתת לכם את ההזדמנות למצוא אנשים דומים בעלי חוויות דומות ואורח חיים דומה לשלכם. בנוסף, בקהילות אלה תוכלו לקבל טיפים מעשיים וחשובים שיסייעו לכם ללמוד כיצד לנווט ולחיות במדינות שונות; איך לתקשר עם המקומיים והיכן נמצאים המוקדים המרכזיים. יש שפע של אפשרויות ואתה יכול לקבל גישה לאלפי אנשים ברחבי העולם שיכולים לייעץ ולתת לך תמיכה רגשית.

טיפים לנווד המתחיל:

  • הדבר שהכי חשוב למי ששוקל ברצינות להיות נווד דיגיטלי, זה נכונות לצאת מאזור הנוחות ולנסות סיטואציות חדשות ודברים אחרים.
  • מדובר באורח חיים תובעני מאוד: ביום שלמחרת הטיסה כבר צריך לעבוד. בלי ג'ט לג ובלי תירוצים. כל חודש עושים "ריסטארט" לחיים. עבור מי שמוכן לזה ומחפש לגוון את השגרה, זה נהדר.
  • העולם הדיגיטלי מלא רבדים. טוב להכיר הרבה דברים, אבל חשוב מאוד להכיר מעט דברים לעומקם.
  • תמצאו דרך ממוקדת ללמוד. אפשר כמובן ללמוד לבד, אבל יש היום קורסים מעולים שהתרומה שלהם גדולה, ומאפשרת להחזיר את ההשקעה בהם ממש מהר ובקלות.
  • "אל תגידי יום יבוא – הביאו את היום". התחילו לתכנן את המסע שלכם עכשיו ותמשיכו ללמוד תוך כדי תנועה.

באילו מקצועות אפשר לעבוד כנווד דיגיטלי?

אנשים שרוצים לטייל ולגור בכל מקום שבו יבחרו, עובדים בדרך כלל בעבודות שאינן מצריכות שהייה במשרד או קשר רציף עם הלקוחות ועם הקולגות שלהם בחברה. מכיוון שבעצם אפשר לעבוד מכל מקום, כל מה שצריך זה מחשב נייד וחיבור לאינטרנט. אז באילו מקצועות אפשר לעסוק מכל מקום בעולם?

הרצאות מקצועיות אונליין

לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים, תוכלו להעביר הרצאות אינטרנטיות לכל המעוניין בכך. סדר היום העמוס של רוב האוכלוסייה, לא מאפשר להם להתפנות וללכת לקורסי העשרה ולימודים לכן רבים יעדיפו ללמוד דרך הרשת ולהעשיר את עצמם. החל מהרצאות בנושא השיווק, דרך סדנאות יצירה, לימוד שפות, קידום אתרים ועד להרצאות כלכליות. כל אלה יוכלו להתקיים אם רק תדעו לשווק את עצמכם ברשת ולהגיע לקהל היעד הרצוי. את ההרצאות תוכלו לתמחר בסכום שנראה לכם מתגמל ולהתחיל לגייס לקוחות פוטנציאליים.

ניהול רשתות חברתיות

ניהול עמוד עסקי בפייסבוק עבור הלקוחות שלכם, יכול להתבצע מכל מקום. מה שנדרש מכם הוא בעיקר להתעדכן בכל שינויי האלגוריתם שמתרחשים ברשת החברתית ולשמור על קשר עם הלקוח שלכם אחת לכמה ימים. מדובר מקצוע מבוקש במיוחד, מאחר ששיווק עסקים באינטרנט מוכיח בכל פעם מחדש שמדובר בשיווק יעיל ואיכותי. אם אתם עדיין לא בקיאים בתחום השיווק ברשתות החברתיות, תוכלו לקרוא מאמרים בנושא, להצטרף לקבוצות ייעודיות ואף לרכוש קורס מזורז שיעניק לכם כלים וידע לקראת המקצוע שבחרתם.

כתיבת תוכן

אם ניחנתם בכישורי כתיבה גבוהים, אתם יודעים לשוטט בגוגל ולמצוא את המידע הנדרש לכם עבור כתיבת מאמר, בקיאים בתחביר ובעברית רהוטה ובעלי יכולת גבוהה להתבטא בכתב – כנראה שזה המקצוע שלכם! בכדי להיות כותבי תוכן, אתם לא צריכים להיפגש עם המעסיקים שלכם, התקשורת הדיגיטלית תספק עבורכם מענה ראוי בכדי לקבל הזמנות לכתיבה ולהעביר את התכנים שכתבתם ללקוח.

השקעות בשוק ההון

מסחר בשוק ההון הוא עיסוק שניתן לעשות מכל מקום בעולם. באמצעות קורס בשוק ההון תוכלו להכיר את המניות השונות, ללמוד איך משקיעים בבורסה וכיצד מגבשים אסטרטגיה למסחר רווחי. אגב, גם את לימודי המסחר בשוק ההון תוכלו ללמוד בקורס אונליין מכל מקום בעולם. כך תקבלו את כל הכלים הדרושים לכם בכדי לסחור ולהצליח.

בניית אתרים

על מנת לבנות אתרים תידרשו לעסוק בתכנות ולהכיר את שפות הקוד השונות. לכן, עליכם ללמוד את התחום ולא להקל ראש בלימודים. מדובר במקצוע מבוקש והעוסקים בו יכולים לקבל פרויקטים רבים ולא מעט כסף. כמו כן, ניתן לבנות אתרים גם באמצעות וורדפרס, וויקס ודומיהם, אך מוטב להכיר את שפות הקוד בכדי לעשות זאת באופן הטוב ביותר.

איך למצוא באינטרנט מקומות לינה במחירים זולים?

ביקורות מזויפות באינטרנט – איך נזהרים מהן ואיך מזהים אותן?